Jan skriver om E-mærket og det besynderlige i hele konceptet. Og der er faktisk grund til at råbe vagt i gevær, når E-mærket antyder, at kun webshops på deres faktureringsliste er til at stole på. Læs hele historien på www.jansblog.dk
Og det er tankevækkende, at de er omtrent ligeså store krejlere hos e-maerket som hos TrustPilot, når der skal forhandles priser.
Og de lægger ikke engang skjul på det.
Se selv hvad deres egen "Beregner" viser hvis netbutikken (baseret på indtastede oplysninger om omsætning, overskudsgrad mm..) samlet set ikke kommer til at tjene på e-maerket.
"Hov, det kan vi gøre bedre
Vi kan se, at resultatet for din beregning er negativ. Det kan vi heldigvis gøre noget ved – kontakt Salgschef xxx på tlf. xxx eller mail på xxx og så ser vi på mulighederne for at få overskud med e-mærket."
Ikke dermed sagt at E-mærket nødvendigvis er en dårlig ting - Mange af deres tiltag er uden tvivl med til at sikre bedre vilkår for både e-købmand og e-handlende.
Men der går af og til lidt for meget annoncehaj i det efter min smag...
Tja. Business er Business.. Skulle det endelig være, så kan man jo argumentere for at et e-mærke burde være stats-kontrolleret.. men hvem er DE så i lommen på... og hva gager og lønninger og firmagaver mon de får. Det er skruen uden ende.
Her er den hemmelige formel:
Stik en finger i luften, kig på bundlinjen, slug en kamel i ny og næ.
Dennis
Som jeg også har kommenteret på din blog:
Rigtig godt indlæg...
Jeg har overvejet de præcis samme ting, og det er godt at høre jeg ikke er alene...
Troels Kjems
E-mærket ER en pengemaskine.
Og det er tankevækkende, at de er omtrent ligeså store krejlere hos e-maerket som hos TrustPilot, når der skal forhandles priser.
Og de lægger ikke engang skjul på det.
Se selv hvad deres egen "Beregner" viser hvis netbutikken (baseret på indtastede oplysninger om omsætning, overskudsgrad mm..) samlet set ikke kommer til at tjene på e-maerket.
"Hov, det kan vi gøre bedre
Vi kan se, at resultatet for din beregning er negativ. Det kan vi heldigvis gøre noget ved – kontakt Salgschef xxx på tlf. xxx eller mail på xxx og så ser vi på mulighederne for at få overskud med e-mærket."
Ikke dermed sagt at E-mærket nødvendigvis er en dårlig ting - Mange af deres tiltag er uden tvivl med til at sikre bedre vilkår for både e-købmand og e-handlende.
Men der går af og til lidt for meget annoncehaj i det efter min smag...
Steffen Daleng
Tja. Business er Business.. Skulle det endelig være, så kan man jo argumentere for at et e-mærke burde være stats-kontrolleret.. men hvem er DE så i lommen på... og hva gager og lønninger og firmagaver mon de får. Det er skruen uden ende.
Her er den hemmelige formel:
Stik en finger i luften, kig på bundlinjen, slug en kamel i ny og næ.