Det er en god service at love sine kunder "prisgaranti", men det må Netsalg El & VVS ikke længere.
Forbrugerombudsmanden har bedt webshoppen om at fjerne mærkatet "prisgaranti" fra shoppen.
Netbutikken gav godt nok sine kunder en form for prisgaranti, men ikke i den forstand som den danske markedsføringslov dikterer. Derfor risikerer vvs-forhandleren at vildlede sine kunder.
På Elvvs.dk betyder "prisgaranti", at kunder, der finder en vare billigere et andet sted, kan få differencen og yderligere 5 procent i rabat på alle varer i netbutikken. Det er dog et krav, at forbrugeren skal finde den pågældende billige vare, før han har trykket "køb". Og det er i strid med ombudsmandens definition af en garanti, som også skal være mulig at indløse efter købet.
Læs hele historien på crn.dk
på Elvvs.dk betyder "prisgaranti", at kunder, der finder en vare billigere et andet sted, kan få differencen og yderligere 5 procent i rabat på alle varer i netbutikken. Det er dog et krav, at forbrugeren skal finde den pågældende billige vare, før han har trykket "køb". Og det er i strid med ombudsmandens definition af en garanti, som også skal være mulig at indløse efterkøbet.
Og "krøllen" på dette er så at prisgarantien skal gælde efter købet er gennemført når man opdager den er billigere andet sted!
det er rimlig langt ude den regel... så kan det fx. på ingen måde lade sig gøre at tilbyde prisgaranti på fx. IT udstyr... da varer konsekvent falder hurtigt i pris...
jeg synes det bør gælde ved købstidspunktet og ikke en døjt senere, hvorfor vil det danske system bare have så meget bureaukrati som muligt jeg forstår det ikke!
med prisgaranti er der jo netop en mulighed for at skabe en dialog med kunde / butik i en handel... men nææ... jeg vil have mere... og jeg vil også sende skidtet retur efter 14 dage når jeg har brugt det... og så kan jeg passende få tilsendt en ny model som jeg skal have endnu billigere for til sidst at ende ud med at have fået en lånevare gratis... føj.
sorry... jeg tror jeg trænger til ferie fra de danske regler for forbrugere
john sommer
Det fremgår at:
på Elvvs.dk betyder "prisgaranti", at kunder, der finder en vare billigere et andet sted, kan få differencen og yderligere 5 procent i rabat på alle varer i netbutikken. Det er dog et krav, at forbrugeren skal finde den pågældende billige vare, før han har trykket "køb". Og det er i strid med ombudsmandens definition af en garanti, som også skal være mulig at indløse efterkøbet.
Og "krøllen" på dette er så at prisgarantien skal gælde efter købet er gennemført når man opdager den er billigere andet sted!
ja ja - det er ikke nemt !
Dion Pedersen
det er rimlig langt ude den regel... så kan det fx. på ingen måde lade sig gøre at tilbyde prisgaranti på fx. IT udstyr... da varer konsekvent falder hurtigt i pris...
jeg synes det bør gælde ved købstidspunktet og ikke en døjt senere, hvorfor vil det danske system bare have så meget bureaukrati som muligt jeg forstår det ikke!
med prisgaranti er der jo netop en mulighed for at skabe en dialog med kunde / butik i en handel... men nææ... jeg vil have mere... og jeg vil også sende skidtet retur efter 14 dage når jeg har brugt det... og så kan jeg passende få tilsendt en ny model som jeg skal have endnu billigere for til sidst at ende ud med at have fået en lånevare gratis... føj.
sorry... jeg tror jeg trænger til ferie fra de danske regler for forbrugere