Amino Buzz er inaktiv. Vi henviser til kategorien “Iværksætternyheder” i Aminos forum. Klik her
8
Boblerikon

2.053 falske bedømmelser af Jensen's Bøfhus på Trustpilot

Det står enhver frit for, at tage stilling til Jensen's Bøfhus' håndtering af sagen mod Jensens Fiskerestaurant. Dog har bøfhusets serviceniveau næppe ændret sig drastisk de seneste døgn. Nu straffes de imidlertid på Trustpilot af i alt 2.053 bedømmere, hvoraf mange direkte påstår at have haft dårlige oplevelser på kædens restauranter.
Læs hele historien på b2b.feedbackhunter.com
Profilbillede
Ib Abildgaard, RÅD & MAL

Ja det er tankevækkende, at noget sådan kan få lov og ske i et retssamfund ,som Danmark brøster sig af, at være.

Skrevet den 23-09-2014 07:44
Er kommentaren brugbar? 2       0       Svar Svar
 
Profilbillede
jub

Er helt enig IB Abildgaard - ham der har oprettet siden Boykot Jensens Bøfhus og opfordre andre til at lave falske anmeldeser for at gøre skade på deres brand burde hægtes op og være ansvarlig for den tab det måtte påføre. ;)

Skrevet den 23-09-2014 07:58
Er kommentaren brugbar? 5       2       Svar Svar
 
Profilbillede
Maj

Måske er det først nu, folk har fået behov for at dele deres mindre heldige oplevelser? Jeg tror ikke man skal regne med, at mere end nogle få procent af alle utilfredse kunder normalt kigger forbi Trustpilot - der skal meget til for de fleste - men nu, hvor de har fået en grund mere, er vejen ikke så lang. Derfor tror jeg egentlig ikke deres anmeldelser er "falske", men det er da klart, at det er navne-sagen, der har rykket de utilfredse kunder fra passivitet til aktiv handling,

Skrevet den 23-09-2014 08:29
Er kommentaren brugbar? 4       1       Svar Svar
 
Profilbillede
Louise Lamberth - Tekstfokus

Det er da meget unuanceret. Nogle er selvfølgelig falske, andre er ikke falske. Desuden ved vi alle, at Trustpilot ikke er verdens mest pålidelige kundeloyalitetsmåler. 

Skrevet den 23-09-2014 10:17
Er kommentaren brugbar? 3       1       Svar Svar
 
Profilbillede
Fru Hartmann
Adgangen til at bedømme virksomheder af enhver slags på Trustpilot burde være med nemID. Det kunne nok få folk til lige at tænke sig om. I øvrigt er det nok ikke så nemt at dokumentere at man har været på en restaurant - hvor mange gemmer lige regningen derfra...
Skrevet den 23-09-2014 10:24
Er kommentaren brugbar? 2       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Louise Lamberth - Tekstfokus

Men igen siger det mere om Trustpilot end om Jensen ;)

Skrevet den 23-09-2014 10:42
Er kommentaren brugbar? 3       0       Svar Svar
 
Profilbillede
jub

#Maj

Du har modsagt dig selv med din egen logik - bare vend den rundt = equalibrium 

Når det så er sagt, af ren erfaring har observeret at dårlige oplevelser er en meget større motivator til at gå på trustpilot end gode hvilket heller ikke er overaskende af logiske grunde. Så vægt skålen er allerede tippet, men i og med at det er det samme for alle på trustpilot så er der ingen problem. Jeg er sikker på at trustpilots algoritme også tager højde for overstående problemstilling. 

Skrevet den 24-09-2014 01:44
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Christoffer Dahl-Jørgensen
Hej alle. Tak for jeres kommentater. Lige en bemærkning til @jub: Hvis du tror, at Trustpilot tager højde for den problemstiling, at utilfredse kunder bedømmer oftere end tilfredse kunder, så læs disse artikler :-) Trustpilots statistiske metoder vildleder forbrugerne: http://b2b.feedbackhunter.com/en/articles/trustpilots_statistiske_metoder_vildleder_forbrugerne Trustpilot vs. Resellerratings: Udregning af ratings som konkurrenceparameter http://b2b.feedbackhunter.com/en/articles/udregning_af_ratings_som_konkurrenceparameter
Skrevet den 24-09-2014 01:58
Er kommentaren brugbar? 2       0       Svar Svar
 
 

Få det bedste fra Buzz

Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.