Det står enhver frit for, at tage stilling til Jensen's Bøfhus' håndtering af sagen mod Jensens Fiskerestaurant. Dog har bøfhusets serviceniveau næppe ændret sig drastisk de seneste døgn. Nu straffes de imidlertid på Trustpilot af i alt 2.053 bedømmere, hvoraf mange direkte påstår at have haft dårlige oplevelser på kædens restauranter. Læs hele historien på b2b.feedbackhunter.com
Er helt enig IB Abildgaard - ham der har oprettet siden Boykot Jensens Bøfhus og opfordre andre til at lave falske anmeldeser for at gøre skade på deres brand burde hægtes op og være ansvarlig for den tab det måtte påføre. ;)
Måske er det først nu, folk har fået behov for at dele deres mindre heldige oplevelser? Jeg tror ikke man skal regne med, at mere end nogle få procent af alle utilfredse kunder normalt kigger forbi Trustpilot - der skal meget til for de fleste - men nu, hvor de har fået en grund mere, er vejen ikke så lang. Derfor tror jeg egentlig ikke deres anmeldelser er "falske", men det er da klart, at det er navne-sagen, der har rykket de utilfredse kunder fra passivitet til aktiv handling,
Det er da meget unuanceret. Nogle er selvfølgelig falske, andre er ikke falske. Desuden ved vi alle, at Trustpilot ikke er verdens mest pålidelige kundeloyalitetsmåler.
Adgangen til at bedømme virksomheder af enhver slags på Trustpilot burde være med nemID.
Det kunne nok få folk til lige at tænke sig om.
I øvrigt er det nok ikke så nemt at dokumentere at man har været på en restaurant - hvor mange gemmer lige regningen derfra...
Du har modsagt dig selv med din egen logik - bare vend den rundt = equalibrium
Når det så er sagt, af ren erfaring har observeret at dårlige oplevelser er en meget større motivator til at gå på trustpilot end gode hvilket heller ikke er overaskende af logiske grunde. Så vægt skålen er allerede tippet, men i og med at det er det samme for alle på trustpilot så er der ingen problem. Jeg er sikker på at trustpilots algoritme også tager højde for overstående problemstilling.
Hej alle. Tak for jeres kommentater. Lige en bemærkning til @jub: Hvis du tror, at Trustpilot tager højde for den problemstiling, at utilfredse kunder bedømmer oftere end tilfredse kunder, så læs disse artikler :-)
Trustpilots statistiske metoder vildleder forbrugerne:
http://b2b.feedbackhunter.com/en/articles/trustpilots_statistiske_metoder_vildleder_forbrugerne
Trustpilot vs. Resellerratings: Udregning af ratings som konkurrenceparameter
http://b2b.feedbackhunter.com/en/articles/udregning_af_ratings_som_konkurrenceparameter
Ib Abildgaard, RÅD & MAL
Ja det er tankevækkende, at noget sådan kan få lov og ske i et retssamfund ,som Danmark brøster sig af, at være.
jub
Er helt enig IB Abildgaard - ham der har oprettet siden Boykot Jensens Bøfhus og opfordre andre til at lave falske anmeldeser for at gøre skade på deres brand burde hægtes op og være ansvarlig for den tab det måtte påføre. ;)
Maj
Måske er det først nu, folk har fået behov for at dele deres mindre heldige oplevelser? Jeg tror ikke man skal regne med, at mere end nogle få procent af alle utilfredse kunder normalt kigger forbi Trustpilot - der skal meget til for de fleste - men nu, hvor de har fået en grund mere, er vejen ikke så lang. Derfor tror jeg egentlig ikke deres anmeldelser er "falske", men det er da klart, at det er navne-sagen, der har rykket de utilfredse kunder fra passivitet til aktiv handling,
Louise Lamberth - Tekstfokus
Det er da meget unuanceret. Nogle er selvfølgelig falske, andre er ikke falske. Desuden ved vi alle, at Trustpilot ikke er verdens mest pålidelige kundeloyalitetsmåler.
Fru Hartmann
Louise Lamberth - Tekstfokus
Men igen siger det mere om Trustpilot end om Jensen ;)
jub
#Maj
Du har modsagt dig selv med din egen logik - bare vend den rundt = equalibrium
Når det så er sagt, af ren erfaring har observeret at dårlige oplevelser er en meget større motivator til at gå på trustpilot end gode hvilket heller ikke er overaskende af logiske grunde. Så vægt skålen er allerede tippet, men i og med at det er det samme for alle på trustpilot så er der ingen problem. Jeg er sikker på at trustpilots algoritme også tager højde for overstående problemstilling.
Christoffer Dahl-Jørgensen