Amino Buzz er inaktiv. Vi henviser til kategorien “Iværksætternyheder” i Aminos forum. Klik her
6
Boblerikon

Butikspriser tilpasses billige netpriser

Hvidevarekæde siger farvel til forskellen mellem netpris og butikspris. Konceptet kan brede sig, mener ekspert.
Læs hele historien på epn.dk
Profilbillede
Carsten Jacobsen

Jeg ser oftere og oftere, at butikker skriver, at de matcher online priser. Jeg tror at det bliver normalt, og det kommer til at koste på bundlinjen i butikkerne, hvis ikke de formår at tilpasse omkostningerne.

Skrevet den 01-10-2013 07:31
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
rentebasen

Man har i mange år kunne forhandle netprisen i butikkerne, og mange butikker har haft en bærbar ved kassen, så de lige kunne slå op og kontrollerer prisen.

Man kan jo håbe på at butikkerne finder en metode til at få avancen lidt op, jeg tænker måske ved mersalg i forhold til "ekstra udstyr" - "Se lige denne smarte bestikkurv til opvaskemaskinen til kun 299,-"

Håber ikke butkkerne forsvinder, for så bliver gaderne altså tomme og øde........

Skrevet den 01-10-2013 08:07
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Emballadøren

Jeg tror såmænd nok at butikkerne vil overleve - og på trods af deres reduktion til netpriserne.

For butikkerne - der sælger en god slat for eksempelvis hvidevareproducenterne, er i deres vældig gode ret til at gå tilbage til leverandøren, og bede om indkøbspris-nedsættelse på produkterne,  når leverandøren lystigt og gerne sælger til lavere priser (det er ikke bare lavere avancer for online-butikkerne der gør det). Ønsker hvidevareproducenten at have butikken til at sælge sine produkter, må denne i et vist omfang nedsætte priserne.

Desforuden har rigtig mange af de store velkendte producenter, selv online-butikker i det skjulte (via stråmand), og er dermed selv med til at udvande markedet.

Så - jeg tror i bund og grund - at producenterne må erkende, at de dage hvor de kunne diktere hvad de selv ønskede at tjene, er slut. Og at de derfor selv må leve med lavere indtjening. Og større er problemet jo så heller ikke - og det medfører iøvrigt heller ikke fyringer (for de skal jo stadig bruge alle medarbejderne til at bygge deres produkter, så de kan følge med efterspørgslen) - men alene tallet på bundlinien.

Og fred da være med om overskuddet istedet for 800 millioner - nu hedder 400 millioner. Det rammer kun "aktionærerne" og ejerkredsen. Men nu skal vi så også lige holde for øje, at aktionærerne stadig vil tjene godt - og sikkert bedre end hvis de havde placeret pengene i andre papirer (som tilsvarende giver mindre afkast)...

Så - jeg tror ikke butikkerne forsvinder og vi skal frygte øde gader. Men vi vil nok opleve, at det på bedste amerikanske vis, bliver en fremtid, hvor de store leverandørers produkter, sælges fra centrale megacentre, og ikke nede i den lokale strøggade. Og det er vel ikke nødvendigvis skidt?

Skrevet den 01-10-2013 08:17
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
 

Få det bedste fra Buzz

Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.





Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere