De 3 tiltag der har haft størst betydning og værdi for mig i TopSupplies er:
1. Jeg har fjernet alle forstyrende elementer i min hverdag. Feks. kommer der ingen pop up vinduer op, når jeg modtager en email. Jeg har afmeldt alle de nyhedsbreve der ikke hjælper mig i hverdagen (har valgt dem jeg kan lære noget af – feks. effektivisering eller andet der kan gøre min forretning bedre). Jeg har ingen lyd på min telefon (så den bipper ikke, når jeg modtager emails). Det gør, at jeg i dag, kan koncentrerer mig om det, jeg er igang med. Og det gør at jeg kan lave det færdigt, før jeg laver noget andet (jeg bliver nemlig så nysgerrig, hvis jeg ved, at der er en email i min indbakke). Det var/er en fantastisk forandring.
2. På alle vores fakturaer har vi FIK linjer – så når vores kunder betaler fakturaen, betaler de som de ville betale et indbetalingskort. FIK linjen har alle dataene, som kundenummer og fakturanummer. Når pengene går ind på vores bankkonto, skal vi blot trykke på en knap, så ryger informationerne over i vores finanssystem og bogfører sig selv. Det samme sker når jeg betaler vores leverandører - jeg vælger i finanssystemet de fakturaer der skal betales, trykker på en knap og dataene ryger over i banken. I banken trykker jeg på et par knapper og så bliver fakturaerne automatisk betalt. Det har sparet mig for, at lave noget arbejde jeg syntes er meget kedeligt (bogholderiarbejde syntes jeg ikke så godt om) og det har sparet mig for mange mange timers arbejde.
3. Jeg har fået programmeret vores system til selv at sende rykkere ud til kunder via email. Systemet vedlægger et kontoudtog og en kopi af den faktura der ikke er betalt. Det betyder at der bliver rykket for penge, fast hver uge. Jeg sparer tid, da jeg ikke skal ringe op og rykke for pengene eller udskrive kontoudtog og sende rykkere med posten. Jeg sparer altså tid, telefonopkald, porto, papir og kuverter.