på Amino

Sådan skaber du troværdighed på et helt nyt site

Hvis du er indehaver af en helt ny hjemmeside, kan du med fordel læse videre og blive meget klogere på, hvordan du skaber loyalitet og troværdighed på dit site.

En af de største grunde til, at du har en hjemmeside er med garanti for at udbrede kendskabet til din virksomhed samt skabe salg og vækst - det er derfor afgørende at dine besøgende synes, dit site virker troværdigt. 

Det er vigtigt, at du udsender de rette signaler til dine kunder. Noget du i høj grad kan signalere på din hjemmeside gennem nogle enkle tips og tricks, der er nemme at implementere.

Vink 100% farvel til stavefejl

Din hjemmeside kan på ingen tid komme til at virke useriøs og utroværdig, hvis dine tekster har stave – og grammatikfejl. Hvis du vil gøre dig forhåbninger om at skabe salg, er det vigtigt at dit site virker professionelt samt indeholder en stærk kommunikation til dine kunder.

Dette gælder desuden også, hvis du anvender forskellige sociale medier i din daglige drift af virksomheden til at kommunikere med dine kunder – stavefejl er et absolut no-go.

Husk, det er helt okay, hvis du ikke selv er en haj til grammatik og stavning, derfor kan du med fordel alliere dig med en virksomhed, der kan hjælpe dig med dine tekster.

Vær synlig med anbefalinger, anmeldelser og referencer

En af de største tillidsfaktorer, du kan tilføje på din hjemmeside, er anbefalinger fra andre kunder.

Enhver virksomhed kan sige, at de har det bedste på produkt på markedet – men hvis dine kunder også mener dette, kan du med fordel skilte med dette på dit site.

Du kan integrere anbefalinger på forskellige måder:

  • Trustpilot: Hvis din virksomhed har fået gode anmeldelser på Trustpilot eller andre anmeldelsestjenester, kan du med fordel kommunikere dette på din hjemmeside.
  • Referenceliste: Hvis du kan vise dine kunder, at du har arbejdet sammen med andre virksomheder eller kunder, kan dette i høj grad sende et positivt signal til dine besøgende, da du vil virke troværdig og pålidelig.
  • E-mærket: Der findes utallige grunde til, hvorfor det er en god idé at have e-mærket på dit site. Først og fremmest bliver det let for dine kunder at se, at du er en sikker hjemmeside.

Har du styr på footeren?

Når dine kunder besøger din hjemmeside for første gang, vil de med al sandsynlighed scrolle ned, nederst på din side, hvor man efterhånden er vant til, at alle vigtige informationer er placeret – dette er også kaldet footeren.

Det er derfor altafgørende, at du har styr på din footer, hvor du med fordel også kan placere ikoner, der vil lede ind på de sociale medier, du anvender i din virksomhed.

Hvis du ikke har styr på, hvordan en god footer ser ud, kan du blive meget klogere her, hvor du finder et godt eksempel på, hvordan denne skal opbygges. Det er hjemmesiden skisport.dk, som har både personligt foto, facebook, telefonnummer og en meget personlig tekst omkring nyhedsbrevet: "56.000 fantastiske modtagere får det allerede. Du er også fantastisk."

Vov at være lidt mere personlig i kommunikationen, det virker ofte godt, og viser at der er en "rigtige" personer i den anden ende!


Skrevet 25-05-2017 09:01   af   mortenstorgaard