på Amino

Steven Coveys 7 gode vaner samt intro af kvinden bag Primadonnaprojektet

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
Amino-karma 20
Tilmeldt 25. maj 10
Indlæg ialt: 5
Primadonna-Projektet
Skrevet Skrev: 09-06-2010 kl. 09:33

Hej Alle medlemmer i gruppen,

Jeg vil blot introducere mig selv samt tage opfordringen op om at få skabt en fælles litteraturliste.
Allerførst lidt om mig selv og min tilgang til selvudvikling. For selvudvikling har for mig været en lang, en spændende og indimellem en hård rejse, som har ført mig frem til hvor jeg er i dag. Et sted som jeg er meget tilfreds og lykkelig for. Jeg har altid været søgende efter sandheden eller løsningen om man vil på de ting der optog mig. Senere som voksen fandt jeg derfor mange metodiske værktøjer (de sidste 200 års psykologiteori) som jeg kunne bruge til at tænke ud fra i forskellige situationer. En kende kritisk har jeg dog altid været og da jeg efterhånden også hjalp og støttede kolleger, venner og familie med mine værktøjer, besluttede jeg tilsidst at skabe mit eget system, som efterfølgende ville kunne købes og bruges af andre. Forhåbentlig til lige så stor glæde for dem som det har været for mig og min omgangskreds.

Jeg er startet med at udvikle et særligt let tilgængeligt og onlinesystem for kvinder, Primadonnaprojektet, som vil ændre deres liv, og bruge selvudvikling som grundstamme.

Jeg har som sagt, læst en del bogmateriale, men har i endnu højere grad brugt metoder, teorier mv. fra andre fagområder, såsom psykologi, salg, marketing, kommunikation, som jeg har studeret.

 Hvis nogen kunne være interesseret i min specielle liste, så skriv til mig, så laver jeg den gerne.

Indenfor selvudvikling er bogen, der virkelig rykkede noget i mig, og som jeg stadig bruger.

Steven Coveys 7 gode vaner på dansk

Hvad jeg søger her i gruppen er faglige sparring indenfor selvudvikling, men også forretningsudvikling af konkrete produkter, koncepter mv.

I håb om en god debat herinde.

dbh. Grith Mandrup-Poulsen

 

Amino-karma 60
Fra København
Tilmeldt 13. okt 08
Indlæg ialt: 10
Jacob Lemming
Skrevet Skrev: 09-06-2010 kl. 21:49

Hej Grith og alle i andre i gruppen Skype-TongueOut

Superfedt at Grith nu er med i vores gruppe. Jeg var ellers helt ved at opgive den, selvom jeg synes det er en god måde at komme i kontakt med folk, der har samme interessefelter.

Jeg er også selv omsider kommet i gang med Steven Coveys "7 gode vaner" på dansk selvom den har kedet sig på min sprængfyldte boghylde længe. Du kn tro jeg ved alt om at livet kan føles som en hård rejse her har Martinus hjulpet mig (med hans forklaringer af kontrasters nødvendighed og af smerten generelt) selvom min første tanke var, at denne litteratur, som min chef havde anbefalet mig, var lidt for religiøs til mig :)

Jeg har også været og er søgende efter sandheden "for mig", tror næppe der er en facitliste for alle selvom Martinus og andre påstår at have den. Du kan tro, at jeg umiddelbart er meget interesseret i din liste, så den må du endelig maile mig på: jacoblemming@hotmail.com (se evt. også min webpage www.jacoblemming.dk).

Jeg er i gang med en at skrive en bog, hvor en central faktor er de karaktetrin i sin personlighed, som man ønsker at bearbejde.

Jeg lægger hermed lige en liste ud til diskussion. Denne liste hjælper mig med, som "Mathatma Gandhi" kan citeres for, at: Blive den forandring, som jeg ønsker at se i verden!

Jeg har som tidligre nævnt en anden newsgroup på jubii http://dindebat.dk/liv-sjael/697742-selvudvikling.html

Ser frem til flere fine indlæg her på tråden.

De bedste ønsker om god vind fra

Jacob!

Amino-karma 27
Tilmeldt 20. apr 10
Indlæg ialt: 8
Sanne Holm
Skrevet Skrev: 04-07-2010 kl. 22:13

Hej igen efter et stykke tid.

Ja, velkommen til Grith! I den tavse mellemtid har jeg læst Zen Mind, Beginner's Mind af Shunryu Suzuki. Jeg har brugt de korte taler som den perfekte, daglige 10-minutters inspirationslekture til togturen. Det kan opfattes som noget meget alment, han siger, men der er noget sandt og smukt og enkelt i hver af talerne. Jeg har i hvert fald fået meget ud af dem. Jeg er også begyndt at meditere lidt mere fokuseret - ja, det lyder måske som en selvmodsigelse, da det netop gælder om at tømme hovedet :-) Har I andre nogen erfaring med meditation?

 

Vh. Sanne

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 60
Fra København
Tilmeldt 13. okt 08
Indlæg ialt: 10
Jacob Lemming
Skrevet Skrev: 08-07-2010 kl. 11:17

Hej Sanne og alle jer andre

Jeg vil straks få fingrene i din spændende reference. Jeg står selv og skal "omsider" lidt mere fokusreret og med vedholdenhed komme rigtigt igang med at meditere. Det er så let at blive slået ud af kurs når man ikke er helt i balance og kender sig selv godt nok. Jeg er selv ved at været nået rigtig langt med min bog om "Møder med mine suynlige vejledere". som alle er intreserede kan få en stykke af ved at sende mig deres mail adresse på jacoblemming@hotmail.com

Jeg læser pt. meget af den Danske filosof "Martinus" litteratur, "Positiv Psykologi for dummies", "Tanker fra en kanibal", "De 7 gode vaner" og "Den Maskuline Mand". 

Vi ses og god vind

Jacob

 

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 33
Tilmeldt 23. jul 10
Indlæg ialt: 7
Maiken Christina
Skrevet Skrev: 23-07-2010 kl. 16:12

Hej Grith ! - og alle jer andre

Min selvudviklingsrejse tog for alvor fat, for et par år siden. En skilsmisse var den udløsende faktor. Det er en rejse jeg har/er vildt glad for at opleve, omend

at det da selvfølgelig indimellem også har været psykisk hårdt. Jeg har også læst utrolig meget litteratur om emnet, i forskellige genre. Jeg er her blevet

meget facineret af "loven om tiltrækning" og den positive psykologiBig Smile .

Syv gode vaner af Stephen R. Covey var faktisk også den første bog, jeg startede medSmile

Jeg derfor meget gerne læse din liste.

Med venlig hilsen

Maiken

 

  • Amino Karma for indlæg: 8
Amino-karma 60
Fra København
Tilmeldt 13. okt 08
Indlæg ialt: 10
Jacob Lemming
Skrevet Skrev: 23-07-2010 kl. 22:23

Hej alle jer andre - og skidt så også Grith Big Smile

Dejligt at høre om andre der i deres selvudviklings proces også kommer rundt om "The law of attraction" og den positive psykologi. Jeg har efterhånden en halvt bibliotek af diverse selv udviklingsbøger og synes vi skal starte et lille bibliotek af referencer herinde. Jeg har lige læst David Deida "Den maskuline mand" som er intro mindre end en et mirakel! Efter min mening: "et must read - for enhver heteroseksuel mand, der vælger at leve med en partner". Har købt den kvindelige pandan som hedder "Dear lover" til min dejlige prinsesse! Mon ikke jeg også får smugkigget lidt i kvindens syn på manden når nu hun får pløjet sig ned i den. 

Jeg er lige gået i gang med "Anastacia" af Vladimir Megree Ruslands mest solgte forfatter som har solgt over 20 millioner eksemplarer af denne bog verden over. Jeg har også lige læst et par positiv psykologi bøger og "Tanker fra en kannibal" af Fernando Savatar.

Men summa Summarum så synes jeg et lille reference biblotek kunne være fantastisk og indtil jeg får set om det kan laves her på Amino debat så kan vi jo bare blive ved med at skrive dem her i tråden!

Vi ses og god vind!

Jacob

 

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)

RSS-feed