på Amino

Hvem er jeg...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Amino-karma 1.958
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. jan 07
Indlæg ialt: 461
Birkelund
Skrevet Skrev: 26-04-2011 kl. 22:22

Hej Allesammen.

Jeg har lige meldt mig ind i gruppen her, og den ser godt nok lidt død ud. Jeg vil dog give det et forsøg at puste nyt liv i den.

Jeg synes det kunne være rigtig fint hvis de personer der har interesse i en aktiv gruppe skrev en linje eller 2 om sig selv og deres virksomhed. Det vil forhåbentlig også gøre, mulige nye samarbejdspartnere, mere synlige. Men jeg vil går foran med det gode eksempel.

 

Mit navn er Morten Birkelund og jeg har en lille Webshop www.Futuresoldier.dk. Jeg står selv for alt omkring virksomheden, undtagen lageret som jeg har liggende i Viborg.

Jeg har en HHX, Sergentuddannelse og udsendelse til Kosovo på bagen. Jeg søger i øjeblikket ind i forsvaret igen og håber på en udsendelse til.

 

Håber at høre fra mange nye samarbejdspartnere.. Lad os få et godt netværk op og køre...

 

  • Amino Karma for indlæg: 5
Amino-karma 2.736
Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. jul 07
Indlæg ialt: 564
Allan Hansen
Fra Stepfo
Skrevet Skrev: 26-04-2011 kl. 22:36

Hey

Jeg vil da gerne støtte op om at få noget lokalt netværk (både professionelt, men da også gerne for hyggens skyld) op at køre.

Hvem er jeg så? Jeg hedder Allan, og bor pt. i Bording (lige ml. silkeborg og ikast). Jeg har læst en 4½ årig uddannelse, der hedder business development engineer på HIH. Uddannelsen er et mix af tekniske, merkantile og ledelses-kompetencer, så jeg er lidt af en allrounder.

Under studiet har jeg været involveret i opstarten af tre virksomheder, der alle havde 3D-præsentation af produkter som omdrejningspunkt. Den første lukkede, men de andre to er her endnu.

Den ene er www.stepfo.dk, som er min egen biks, hvor jeg tilbyder 3D-foto og hjælp til diverse internet-relaterede opgaver, der hjælper med til at øge salget online.

Den anden er 360development.dk, som er et venturekapital finansieret selskab i samarb. med innovation midtvest og min tidligere partner i Stepfo, der har til formål at udvikle robotter, som kan producere 3D-fotos af store produkter (biler, både osv).

Udover virksomhederne arbejder jeg 37t/uge for siemens wind power, brande, hvor jeg sidder i ingeniørafdelingen og har med planlægning at gøre.

Jeg er lykkelig gift og har udover virksomhederne ikke så mange fritidsinteresser. Det bliver til lidt gaming en gang imellem, hvis der skal slappes lidt af :-)

Venlig Hilsen

Allan

 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 1.958
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. jan 07
Indlæg ialt: 461
Birkelund
Skrevet Skrev: 26-04-2011 kl. 22:46

Hej Allan

Jeg står faktisk med tanker om jeg skal investere i et Cubelight kit

http://www.obt.dk/?type=produkt&id=815&pgid=

eller om jeg skal lade en professionel tage dem.

Ved du om der findes et modul til magento til visning af de 3D billeder du kan lave?

 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.736
Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. jul 07
Indlæg ialt: 564
Allan Hansen
Fra Stepfo
Skrevet Skrev: 26-04-2011 kl. 22:56

Hey -

Det kommer helt an på, hvor meget du selv kan finde ud af med et kamera og hvor mange produktskud du har brug for.

Fordelen ved selv at kunne fotografere er jo, at du kan få billederne, lige når det passer dig, hvor fordelene ved at lade andre løse opgaven er, at du har mere tid til at f.eks. søgemaskineoptimere / forhandle nye aftaler osv.

Cubelight kittet tror jeg er ok, jeg har selv handlet ved obt.dk før, og det er helt fair priser. Vær opmærksom på, at du kan blive ret begrænset i fht. hvilke vinkler du kan skyde fra med sådan et kit, hvorfor mange ofte vælger et lysbord + 2-3 slave flash. Du kan dog hurtigt komme til at bruge uforholdsmæssigt lang tid på at få billederne til at se nogenlunde ud. Man er ikke fotograf fordi man har et godt kamera, ligesom man heller ikke er kirurg fordi man har en kniv :-) Når det så er sagt, så er jeg selvlært, men har trods alt fotograferet produkter professionelt siden 2007, så det er absolut ikke umuligt med en smule tålmodighed.

En mulighed kan også sagtens være, at man har et lille studio selv, samtidig med man anvender en fotograf ude i byen til de billeder, der skal være rigtig gode. Det er jo altid et spørgsmål om, om man har så meget trafik i sin shop at en smule øget konvertering fra bedre billeder kan betale billederne.

3D-fotos behøver ingen plug-in, der leveres en copy-paste klar kode, som indsættes på samme måde som f.eks. en youtube video. Du kan se et eksempel på en magento-shop med 3d-foto her: http://www.e-voks.dk/el-artikler/fladjern-glattejern/ghd-glattejern-ghd-iv-mini-styler   (klik på 3D-fanen).

Venlig Hilsen

Allan

 

 

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 149
Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. okt 09
Indlæg ialt: 35
Anne-Marie Bülow Broløs
Skrevet Skrev: 27-04-2011 kl. 07:05

Hej alle sammen

Jeg vil gerne støtte op lidt aktivitet herinde i gruppen :-)

Jeg er 44 år og flyttede til Silkeborg for 3,5 år siden. I Januar 2008 startede jeg min virksomhed op, som beskæftiger sig med regnskab og administation. Jeg har ingen fast ansatte, men har et par stykker jeg bruger, når der er ekstra travlt.

Jeg kan godt lide udvikling og synes det er livsbekræftigende, når jeg selv eller andre, når de mål de har sat sig. -hvor der er vilje, er der vej :-)

På hjemmefronten bor jeg med min kærste og jeg har 4 børn, hvoraf de 2 er flyttet hjemmefra.

 

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)

RSS-feed