på Amino

Drupal hosting på AWS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
Amino-karma 241
Fra Århus
Tilmeldt 9. jan 07
Indlæg ialt: 50
Kasper Skov-Nielsen
Fra openUsource ApS
Skrevet Skrev: 19-05-2010 kl. 21:12

Jeg benytter mig af Amazon Web Services til hosting af vore kunders løsninger og er rigtig godt tilfreds med performance og stabilitet. Har du erfaring med andre Cloud hosting udbydere?

Vh Kasper

www.openUsource.com

Amino-karma 3.813
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. dec 05
Indlæg ialt: 905
Smith
Fra Amero , GodeKasser
Skrevet Skrev: 28-12-2010 kl. 21:21

Hej Kasper,

Lidt gammel tråd - men har netop fået mit nye portal færdig i netop DRUPAL.

Jeg går også med cloud tanker - hvordan kører AWS vs. pris ? Og hvad betaler du ?

Nu kan jeg se du selv er drupal haj :)

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 241
Fra Århus
Tilmeldt 9. jan 07
Indlæg ialt: 50
Kasper Skov-Nielsen
Fra openUsource ApS
Skrevet Skrev: 18-01-2011 kl. 12:49

Hej Smith

Gammel og gammel - min søn er 2 år og han er s'gu ikke ret gammel :)

Nå, men det dér cloud hosting, det var jo det jeg skulle svare på. AWS kører fortrinligt! Og det rykker! Forstået på den måde at Amazon ikke hviler på laubærene...De udvikler konstant deres produkter (men, det gør de andre nok også). Det medfører selvfølgelig et par vildskud engang imellem, men hvem har ikke prøvet det (host! wave hoost!)

For vores vedkommende kører vi AWS instances (EC2), sat op med Debian og Virtualmin i Irland og har koblet et par S3 buckets på til backup af de enkelte web-sites. Vi har koblet EBS (Elastic block storage) på så vi har fleksibel diskplads til de enkelte instances.

Der er rigtig mange muligheder og måder at opsætte sine servere på alt efter smag og behag. Faren er, at man kan vikle sig ind i opsætninger, som viser sig at blive meget dyre...

Med den rigtige opsætning kan du sagtens holde et prisniveau på eller lidt under en almindelig VPS. Forskellen er i mine øjne en driftstabilitet, som ingen andre hosting udbydere kan hamle op med (ligegyldigt hvad de siger :) ) . Det er kun dine egne fejl, der kan bringe serveren i knæ og ikke, som vi har oplevet hos andre superprof-udbydere, et knækket netværkskabel (som lige tog 5 timer at finde bag racket). 

M.a.o. Hvis prisen betyder mere end stabiliteten er du nok bedre tjent med en normal VPS. Men vil du sove godt om natten, kan jeg kun anbefale AWS.

www.openUsource.com

/kasper 

 

 

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)

RSS-feed