på Amino

Lejeren sendte en regning!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
Amino-karma 262
Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. dec 07
Indlæg ialt: 89
Lise Bjerre
Fra Bjerre Trykkeri og For...
Skrevet Skrev: 03-04-2009 kl. 12:38

Jeg lejer mig ind i et dejligt hus, med god plads. Og har af ejeren fået lov til at leje videre ud og har derfor sat bl.a. vægge op til et rum, plus der var et rum i forvejen. Og de to rum er så lejet ud.
Det ene rum var delt af 3 kvinder (C, D og F), det 2. rum af en der bruger det alene (A).

Ejeren er forpligtiget til at vedligeholde det udvendige, slå græs m.v.

Indvendig havde vi en aftale om at vi skiftes til at gøre rent i fællesområderne, en aftale der står nævnt i lejekontrakterne. Men vi fik ikke rigtig gang i ordningen og A gjorde lidt mere rent end B. C og D en lille smule og F slet ikke. A brokkede sig så lidt over det efter ret lang tid - ca. 1 år -  og vi blev enige om at der så bare måtte komme gang i den rengøringsturnus.

Alle fik et brev i hånden om det og i køkkenet blev en kalender sat op og alle kunne der se hvilke uger man skulle gøre rent. Jeg - som er A - startede selvfølgelig med at tage den første uge, derefter var det F's tur. Aftalen er hvis man ikke kan en uge, kan man enten bytte med en af os andre eller jeg gør det for en beskeden pris.
F valgte at lade som ingenting og gjorde derfor heller ikke rent (det tager max. 30 min. - og dag/tid er valgfri), og jeg gjorde det så for hende og hun blev faktureret for min tid. Hun blev sur, sagde dog ikke noget og hun endte med at få de to andre hun delte lokale med til at opsige lokalet!

A kom pludselig med en regning for rengøring udført det 1. år! Den nægtede jeg selvfølgelig at betale, hvis den endelig skulle betales måtte det være en lige fordeling imellem os 4 andre.

A kom også med en regning for fejning af pladsen foran og lidt udlugning af et bed. Den fik hun retur med besked om at tage den med ejeren, da det er ejerens pligt. At hun har en kunde der brænder hende af en gang imellem, så hun går og keder sig en time og derfor fejer eller gør andet, det kan altså ikke være min hovedpine.
Det svarer til at jeg skulle begynde at sende regninger til mine lejere fordi jeg har oprettet en side for deres firma på min hjemmeside, eller givet dem plads på mit gadeskilt og har et banner hængende i vinduet hvor de også står på. Det kan man da ikke, heller ikke selv om det koster mig et eller andet!

Så jeg har ihvertfald lært at alt skal stå på en kontrakt og man skal holde sig til den, også selv om det er nogen man kender i forvejen.

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)

RSS-feed