Jeg er meget ny ud i bogføring for min egen enkeltmandsvirksomhed, og har købt en vare fra England, som er betalt med en bankoverførsel.
Mit spørgsmål er hvordan jeg bogfører dette korrekt i Dinero?
Jeg har en udskrift fra min bank, hvor det fremgår hvilket beløb i pund sterling jeg har overført, samt gebyrer for denne overførsel i danske kroner. Jeg har naturligvis også en faktura fra butikken hvor varen er købt.
Butikkens faktura er excl. engelsk VAT, da jeg har oplyst mit danske CVR nummer. Den indeholder følgende:
Vare - £ 395 (GBP)Fragt - £ 70 (GBP)
I alt - £ 465 (GBP)
Min udskrift fra banken indeholder følgende:
Overført beløb - £ 487,12Modtagende banks omkostninger - £ 22,12(som ender med at blive £ 465 som butikken skal have)
Beløbende er herefter omregnet til danske kroner, som er:
£ 465 til kurs 904,29 - DKK 4.204,95Omkostninger - DKK 240 - £22,12 til kurs 904,29 - DKK 200 - Bankens gebyr - DKK 40
I alt hævet fra min konto (og derved mit regnskab) - DKK 4.444,95
Skal jeg blot bogføre hele beløbet (DKK 4.444,95) på konto "EU-erhvervelser varer (rubrik A-varer)" , eller skal det deles op mellem det faktiske varekøb og bankgebyrer?
Håber at der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig.
Med venlig hilsenJonas
jbweb: Jeg er meget ny ud i bogføring for min egen enkeltmandsvirksomhed, og har købt en vare fra England, som er betalt med en bankoverførsel. Mit spørgsmål er hvordan jeg bogfører dette korrekt i Dinero? Jeg har en udskrift fra min bank, hvor det fremgår hvilket beløb i pund sterling jeg har overført, samt gebyrer for denne overførsel i danske kroner. Jeg har naturligvis også en faktura fra butikken hvor varen er købt. Butikkens faktura er excl. engelsk VAT, da jeg har oplyst mit danske CVR nummer. Den indeholder følgende: Vare - £ 395 (GBP)Fragt - £ 70 (GBP) I alt - £ 465 (GBP) Min udskrift fra banken indeholder følgende: Overført beløb - £ 487,12Modtagende banks omkostninger - £ 22,12(som ender med at blive £ 465 som butikken skal have) Beløbende er herefter omregnet til danske kroner, som er: £ 465 til kurs 904,29 - DKK 4.204,95Omkostninger - DKK 240 - £22,12 til kurs 904,29 - DKK 200 - Bankens gebyr - DKK 40 I alt hævet fra min konto (og derved mit regnskab) - DKK 4.444,95 Skal jeg blot bogføre hele beløbet (DKK 4.444,95) på konto "EU-erhvervelser varer (rubrik A-varer)" , eller skal det deles op mellem det faktiske varekøb og bankgebyrer? Håber at der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig. Med venlig hilsenJonas
Hej Jonas.
Ser til min store frygt at du ikke har fået svar - men har du løst det ?
Almindelige regnskabsspørgsmål vil jeg henvise til http://www.amino.dk/forums/32.aspx
Men jeg ville personligt selv bogføre det hele samlet som du foreslår :)
De bedste hilsner
Rasmus