Hej,
Jeg er ved at overflytte mit regnskab for 2014 over i Dinero, og har fået et lille problem i forhold til en faktura.
Ved en fejl kom jeg til at godkende en faktura, inden jeg fik sat den korrekte dato på den. Nu er problemet så:
Da fakturaen skal matche mit eksisterende regnskab, er det vigtigt at denne faktura bibeholder det korrekte fakturanummer, samt at datoen er korrekt. Men da den er godkendt kan jeg ikke ændre i datoen, og sletter jeg fakturaen ender den i min papirkurv, hvor jeg ikke kan slette den fra. Det betyder at den låser fakturanummeret - så jeg kan ikke en gang oprette en ny faktura med samme fakturanummer.
Hvad gør jeg? Enten skal fakturaen slettes HELT, ellers skal den gendannes og have en datoændring.
På forhånd tak.
mmilo: Hej, Jeg er ved at overflytte mit regnskab for 2014 over i Dinero, og har fået et lille problem i forhold til en faktura. Ved en fejl kom jeg til at godkende en faktura, inden jeg fik sat den korrekte dato på den. Nu er problemet så: Da fakturaen skal matche mit eksisterende regnskab, er det vigtigt at denne faktura bibeholder det korrekte fakturanummer, samt at datoen er korrekt. Men da den er godkendt kan jeg ikke ændre i datoen, og sletter jeg fakturaen ender den i min papirkurv, hvor jeg ikke kan slette den fra. Det betyder at den låser fakturanummeret - så jeg kan ikke en gang oprette en ny faktura med samme fakturanummer. Hvad gør jeg? Enten skal fakturaen slettes HELT, ellers skal den gendannes og have en datoændring. På forhånd tak.
Hej Milo.
Du kan ikke ændre eller slette en faktura helt. Det omhandler de almindelige regler.
Personligt ville jeg gemme den "gamle" faktura et eller andet sted, og forsætte uden at slette fakturaen.
Hvis skat kommer forbi fortæller du stille og roligt hvad der er sket og kan fremvise den faktura der er sendt til kunden :)
De bedste hilsner
Rasmus
Tak for svar. Alright, jeg gendanner fakturaen med den forkerte dato og vedhæfter den korrekte faktura fra det andet system som et bilag til den.
Synes dog at der bør være mulighed for at ændre ting som dette, i særtilfælde hvor man ønsker at korrigere tastefejl uden at skabe mere rod end nødvendigt :)
mmilo: Tak for svar. Alright, jeg gendanner fakturaen med den forkerte dato og vedhæfter den korrekte faktura fra det andet system som et bilag til den. Synes dog at der bør være mulighed for at ændre ting som dette, i særtilfælde hvor man ønsker at korrigere tastefejl uden at skabe mere rod end nødvendigt :)
Hej Milo
Gør det :)
Det kan jeg love dig, at det ikke kommer. Hvis vi gjorde det - ville advokater, revisorer og bogholdere ikke anbefale eller bruge os :)
RAsmus