Lasse H. Kristiansen: Hej Rasmus Er der en løsning på vej? Jeg tænker, at det en ret normal procedure for mange virksomheder.
Hej Rasmus
Er der en løsning på vej? Jeg tænker, at det en ret normal procedure for mange virksomheder.
Hej Lasse.
Vi har lige vendt den her til morgen.
Ekstra beholdninger kommer indenfor 2 måneder :)
Husk det er muligt at bruge "kassen" som ekstra beholdning for en bank.
De bedste hilsner
Rasmus
Anders Nielsen: Hvordan bogfører jeg et salg uden at lave en faktura? Som jeg forstår denne tråd, er det meget svært at bogføre et salg uden at lave en faktura. Mit problem er, at jeg vil indtaste alle oplysninger siden 1/1 i Dinero, og derfor er nødt til det. Jeg prøver naturligvis at følge guiden nedenfor 1.Salg kun med moms Øvrige bilag -> nyt finansbilag -> og indtast nedenstående: . dato for salget . tekst -> f.eks. fakturanummeret fra andet system . konto -> vælg den rigtige salgskonto -> ofte 1000 salg af varer/ydelser m/moms . Beløb -> indtast beløbet inkl. moms på fakturaen i minus. F.eks -1.500 . Modkonto -> bank/kasse -> konto 6800 eller 6820 Tryk godkend Efter min opfattelse, så eksisterer konto 6800 og konto 6820 ikke under Modkonto. Konto 6810, som der refereres til i denne tråd eksisterer heller ikke under modkonto, når jeg kigger på listen. Hvad kan jeg gøre pt. når jeg vil bogføre en gammel faktura? Vil jo gerne videre og kan sikkert ændre det senere. /anders
Hvordan bogfører jeg et salg uden at lave en faktura?
Som jeg forstår denne tråd, er det meget svært at bogføre et salg uden at lave en faktura.
Mit problem er, at jeg vil indtaste alle oplysninger siden 1/1 i Dinero, og derfor er nødt til det.
Jeg prøver naturligvis at følge guiden nedenfor
1.Salg kun med moms
Øvrige bilag -> nyt finansbilag -> og indtast nedenstående:
. dato for salget
. tekst -> f.eks. fakturanummeret fra andet system
. konto -> vælg den rigtige salgskonto -> ofte 1000 salg af varer/ydelser m/moms
. Beløb -> indtast beløbet inkl. moms på fakturaen i minus. F.eks -1.500
. Modkonto -> bank/kasse -> konto 6800 eller 6820
Tryk godkend
Efter min opfattelse, så eksisterer konto 6800 og konto 6820 ikke under Modkonto. Konto 6810, som der refereres til i denne tråd eksisterer heller ikke under modkonto, når jeg kigger på listen.
Hvad kan jeg gøre pt. når jeg vil bogføre en gammel faktura? Vil jo gerne videre og kan sikkert ændre det senere.
/anders
Hej Anders.
Vi har opdateret vores kontonummer hvorfor du ikke kan finde den.
Samtidig er vi ved at flytte vores guides til nyt domæne. PRøv denne guide, og du kan komme igang :)
https://dinero.dk/support/guides/fakturering-udenom-dinero/