Hej Amino!
Jeg har foretaget et køb af en CPU hos en B2B virksomhed, som skal sælges videre til en privatkunde - altså er CPU'en en del af mit vareforbrug.
Hvordan skal jeg bogføre dette korrekt i Dinero?
Ser frem til et svar :)
De bedste hilsnerRené Carstensen
René Carstensen: Hej Amino! Jeg har foretaget et køb af en CPU hos en B2B virksomhed, som skal sælges videre til en privatkunde - altså er CPU'en en del af mit vareforbrug. Hvordan skal jeg bogføre dette korrekt i Dinero? Ser frem til et svar :)
Hej Rene.
Køb : https://dinero.dk/support/sadan-bogforer-du-omvendt-betalingspligt-dansk-med-fuld-fradrag/
Salg : Hvis du er omfattet af reglerne skal du oprette en konto som har momstypen "Dansk salg med omvendt betalingspligt"
Om du er omfattet af reglerne ved salg kan jeg ikke hjælpe dig med :)
De bedste hilsner
Rasmus
Hej Rasmus, Tak for dit hurtige svar.
Jeg har dog stadig et spørgsmål ift. købet...- Min forhandler har faktureret CPU'en uden moms (læs. med omvendt betalingspligt), men ud fra guiden, så er jeg nødt til at vælge vareforbrug, hvor der er pålagt moms, da det jo ikke er et køb til virksomheden, men til videresalg?
God weekend :)
René Carstensen: Hej Rasmus, Tak for dit hurtige svar. Jeg har dog stadig et spørgsmål ift. købet...- Min forhandler har faktureret CPU'en uden moms (læs. med omvendt betalingspligt), men ud fra guiden, så er jeg nødt til at vælge vareforbrug, hvor der er pålagt moms, da det jo ikke er et køb til virksomheden, men til videresalg? God weekend :)
Du er her nød til at oprette en ny konto under vareforbrug, som har momstypen "Dansk køb med omvendt betalingspligt".
Rasmus Theilsø Madsen: Hej Rene. Du er her nød til at oprette en ny konto under vareforbrug, som har momstypen "Dansk køb med omvendt betalingspligt". De bedste hilsner Rasmus
Hej Rasmus, Tak for dit svar. Så er det på plads ;) Ha' en fortsat god sommer!