Hej
Jeg har en udfordring med en kreditnota som jeg har fået fra min vareleverandør, de har trukket den fra den konto jeg har hos dem.
Men når jeg skal registrerer den i dinero kan jeg kun vælge min beholdning, altså ikke mit vareforbrug.
Mvh.
Martin, www.maler-martin.dk
www.maler-martin.dk - Vi findes også på facebook
Martin Christoffersen: Hej Jeg har en udfordring med en kreditnota som jeg har fået fra min vareleverandør, de har trukket den fra den konto jeg har hos dem. Men når jeg skal registrerer den i dinero kan jeg kun vælge min beholdning, altså ikke mit vareforbrug. Mvh. Martin, www.maler-martin.dk
Hej Martin.
Har du læst denne guide?
https://dinero.dk/support/kreditnota-fra-leverandor/
De bedste hilsner
Rasmus
Ja, har læst ovenstående guide, men pengene er ikke trukket på min konto, kun trukket fra hos min konto hos min leverandør, men jeg skal vil så bruge vareforbrug som modkonto, da det er jo registreret der i sin tid i form af en anden faktura
Martin Christoffersen: Ja, har læst ovenstående guide, men pengene er ikke trukket på min konto, kun trukket fra hos min konto hos min leverandør, men jeg skal vil så bruge vareforbrug som modkonto, da det er jo registreret der i sin tid i form af en anden faktura
Det er lidt noget rod - for i Dinero arbejder vi ikke med en "kreditor" på den måde.
Vi arbejder med bilag.
Du er nød til manuelt at postere mellem vareforbrug og en nyoprettet mellemregningskonto med din leverandør.
Når du så handler skal du "betale" med denne mellemregning.
Sker det tit, kan du overveje at oprette en beholdning netop til denne leverandør (men så ser det mærkeligt ud i din balance når revisoren kommer forbi)
Det virker lidt besværligt, jeg vil bare kunne trække det fra mit vareforbrug, men kan ikke lige se hvordan jeg kan gøre dette.
mvh. Martin
Martin Christoffersen: Det virker lidt besværligt, jeg vil bare kunne trække det fra mit vareforbrug, men kan ikke lige se hvordan jeg kan gøre dette. mvh. Martin
Det er korrekt at det skal trækkes fra vareforbruget.
Men uanset hvilken postering du laver i et regnskab, skal den have en modpost.
F.eks. køb af bil : aktiv og bank.
Nu har du en kreditnota : vareforbrug også skal den modregnes et sted.
Derfor jeg har foreslået tidligere