Hej AlleJeg har erhvervet mig et objektiv til kameraet som overstiger småanskaffelser. det er bogført via finansbilag med konto 51020 og modkonto er 55000 (kasse).Dette er så blevet trukket rigtig i momsregnskab osv. men i overblikket kan jeg ikke se det.PS: hvis jeg skal bogføre det gennem "købs" bilag i Dinero når det er over småanskaffelser, hvilken konto vælger man så, når det er et objektiv der skal bruges af firmaet(driftmiddel). Jeg kan ikke rigtig gennemskue det.Håber i kan hjælpeJacobJW-Foto
JW-Foto: Hej AlleJeg har erhvervet mig et objektiv til kameraet som overstiger småanskaffelser. det er bogført via finansbilag med konto 51020 og modkonto er 55000 (kasse).Dette er så blevet trukket rigtig i momsregnskab osv. men i overblikket kan jeg ikke se det.PS: hvis jeg skal bogføre det gennem "købs" bilag i Dinero når det er over småanskaffelser, hvilken konto vælger man så, når det er et objektiv der skal bruges af firmaet(driftmiddel). Jeg kan ikke rigtig gennemskue det.Håber i kan hjælpeJacobJW-Foto
Hej Jacob.
Overbliksbilledet medtager udelukkende resultatposteringer.
Vi overvejer dog om den skal tage højde for alle posteringer i banken :)
Jeg har skrevet en mindre guide her, som jeg tror vil hjælpe dig :
https://dinero.dk/support/guides/sadan-bogforer-du-smaanskaffelser-aktiver-dinero/
De bedste hilsner
Rasmus
Hej Rasmus
Denne konto som du skriver her, kan jeg ikke se når jeg prøver at oprette købet som "nyt Kontantkøb" under "køb" fanen.Du skriver det jo også som værende et finansbilag og så igen havner jeg i at overblikket ikke følger med. Jeg havde nemlig allerede bogført købet som du skriver i din guide
/Jacob
JW-Foto: Hej Rasmus Denne konto som du skriver her, kan jeg ikke se når jeg prøver at oprette købet som "nyt Kontantkøb" under "køb" fanen.Du skriver det jo også som værende et finansbilag og så igen havner jeg i at overblikket ikke følger med. Jeg havde nemlig allerede bogført købet som du skriver i din guide /Jacob
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår.
Hvilken en af de nævnte konti kan du ikke finde ?
Hvis du skal aktivere omkostningen (balancen) skal du bruge øvrige finans
Skal det bogføres under småanskaffelser (resultatopgørelsen) skal du bruge køb funktionen