Hej
For at være lidt på forkant, vil jeg gerne høre lidt om hvordan jeg skal håndtere bogføringen af afregningen for Google Adsense reklamer.
Jeg går ud fra at jeg her til den 1. modtager min første afregning for disse reklamer og vil derfor gerne høre hvordan jeg skal håndtere den.
Jeg får vel en afregningsnota fra Google. Skal jeg så lave en faktura (salg) og bogføre via den eller er der en der kan give et hint - eller måske Rasmus har svar på det.
Der må være andre end mig der har Google Adsense reklamer på hjemmesiden og hvordan laver i bogføringen af afregningen - jeg tænker specielt på evt. moms?
Bedste hilsner
John
Hornbek: Hej For at være lidt på forkant, vil jeg gerne høre lidt om hvordan jeg skal håndtere bogføringen af afregningen for Google Adsense reklamer. Jeg går ud fra at jeg her til den 1. modtager min første afregning for disse reklamer og vil derfor gerne høre hvordan jeg skal håndtere den. Jeg får vel en afregningsnota fra Google. Skal jeg så lave en faktura (salg) og bogføre via den eller er der en der kan give et hint - eller måske Rasmus har svar på det. Der må være andre end mig der har Google Adsense reklamer på hjemmesiden og hvordan laver i bogføringen af afregningen - jeg tænker specielt på evt. moms? Bedste hilsner John
Hej John.
Jeg ved faktisk ikke hvad de andre gør, men jeg ser 2 måder at håndtere det på :
1. Opret en faktura som du skriver, med korrekt moms. Se evt. her - hvor jeg viser (tanken bag) at lave en faktura med andet end dansk moms:
2. Lave et salg efter denne guide :
https://dinero.dk/support/guides/fakturering-udenom-dinero/
Husk at du skal bogføre på en konto hvor der udenlandsk moms.
Kan ikke huske om adwords er fra EU eller verdenen - så kan ikke fortælle dig hvilken konto du skal bruge.
De bedste hilsner
Rasmus
Hej Rasmus
Tak for svaret.