Hej Dinero-eksperter
Jeg har fået udbytte af aktier som ligger i et depot, der er knyttet til mit driftselskab.
Hvilket kontonummer skal dette udbytte konteres på på den nye Dinero-kontoplan?
NBDer er tale om udbytte af amerikanske aktier.
Niels
NOD: Hej Dinero-eksperter Jeg har fået udbytte af aktier som ligger i et depot, der er knyttet til mit driftselskab. Hvilket kontonummer skal dette udbytte konteres på på den nye Dinero-kontoplan? NBDer er tale om udbytte af amerikanske aktier. Niels
Hej Niels.
Det er nogle skattemæssige ting du skal tage højde for.
Dem er du nød til at spørge om i det normale regnskabsforum her på Amino.
Kan ærligt ikke huske reglerne med hvor meget skat du kan få tilbage, og om det overhovedet er muligt fra USA.
Selve posteringen i driften ville jeg personligt oprette en konto til.
F.eks. på konto 9020 (under renteindtægter)
De bedste hilsner
Rasmus
Hej Rasmus
Tak for superhurtigt svar!:-)
Da der er udfyldt en W-8BEN-erklæring for selskabet er aktieudbyttet omfattet af dobbeltbeskatningsaftalen med USA, så beskatningen er som følger:
0 % på renteindtægter, og
15 % på dividende (udbytte)
Kan man bogføre dette i Dinero allerede nu, eller er det noget der først kan gøres i forbindelse med årsregnskabet?
NOD: Hej Rasmus Tak for superhurtigt svar!:-) Da der er udfyldt en W-8BEN-erklæring for selskabet er aktieudbyttet omfattet af dobbeltbeskatningsaftalen med USA, så beskatningen er som følger: 0 % på renteindtægter, og 15 % på dividende (udbytte) Kan man bogføre dette i Dinero allerede nu, eller er det noget der først kan gøres i forbindelse med årsregnskabet? Niels
Selv tak.
Jeg ville bogføre når jeg modtager pengene :)
Eller til årsafslutningen hvis udbyttet er besluttet men ikke modtaget endnu.
Ok, så bogfører jeg nu, idet aktieudbyttet allerede er gået ind på firmaets konto.:-)
Er der en oplagt måde at bogføre de 15% skat af beløbet allerede nu, så jeg ikke skal huske det til senere?
NOD: Hej Rasmus Ok, så bogfører jeg nu, idet aktieudbyttet allerede er gået ind på firmaets konto.:-) Er der en oplagt måde at bogføre de 15% skat af beløbet allerede nu, så jeg ikke skal huske det til senere? Niels
Må henvise dig til det normale regnskabsforum for denne type spørgsmål, beklager.
Vi yder kun support på selve systemet :)