på Amino

Kassekladde - B-skat?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
Amino-karma 65
Tilmeldt 11. okt 07
Indlæg ialt: 16
mmilo
Skrevet Skrev: 19-02-2014 kl. 15:01

Hvordan skal B-skat posteres i Dinero? Jeg overfører hver måned et fast B-skat beløb, men det eneste b-skat kontonr. er under egenkapital, hvor den så vidt jeg kan se behandles som en indtægt, selvom det er en udgift?

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 19-02-2014 kl. 15:08

mmilo:

Hvordan skal B-skat posteres i Dinero? Jeg overfører hver måned et fast B-skat beløb, men det eneste b-skat kontonr. er under egenkapital, hvor den så vidt jeg kan se behandles som en indtægt, selvom det er en udgift?

Hej Milo.

Regnskab -> nyt finans bilag :

konto : bank

- beløb (HUSK MINUS FORAN)

modkonto : B-skat

Jeg skriver ikke kontonummerne på, da i snart overgår til den nye kontoplan

Håber det hjælper dig videre :)

De bedste hilsner

Rasmus

Amino-karma 65
Tilmeldt 11. okt 07
mmilo
Skrevet Skrev: 19-02-2014 kl. 15:13

Tak for svar :)

Hvorfor skal det oprettes som et bilag, og ikke plot være en post i kassekladden, hvor jeg ligesom du skriver, vælger bank som konto og b-skat som modkonto?

Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 19-02-2014 kl. 15:18

mmilo:

Tak for svar :)

Hvorfor skal det oprettes som et bilag, og ikke plot være en post i kassekladden, hvor jeg ligesom du skriver, vælger bank som konto og b-skat som modkonto?

Hej Milo.

Du kan gøre begge dele, men vi har observeret at folk laver fejl (fejl 40) i kassekladden.

Vi vil helst vende folk til de øvrige funktioner - da fejlkilden er mindre.

De bedste hilsner

Rasmus

Amino-karma 65
Tilmeldt 11. okt 07
mmilo
Skrevet Skrev: 19-02-2014 kl. 15:20

Aha - hvilken fejl er det typsik de laver, da? Jeg synes personligt at overblikket er langt bedre, hvis jeg så vidt muligt sørger for at kassekladden matcher kontoudtoget, frem for at splitte tingene op.

Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 19-02-2014 kl. 15:23

mmilo:

Aha - hvilken fejl er det typsik de laver, da? Jeg synes personligt at overblikket er langt bedre, hvis jeg så vidt muligt sørger for at kassekladden matcher kontoudtoget, frem for at splitte tingene op.

De benytter forkert fortegn - så vi har gang i nogle hjælpe tekster nu her :)

Altså sålænge du følger banken og kigger på saldoen på banken i toppen af kassekladden når du langt.

De bedste hilsner

Rasmus

Amino-karma 65
Tilmeldt 11. okt 07
mmilo
Skrevet Skrev: 19-02-2014 kl. 15:38

Super, tak.

Jeg er også lidt forvirret omkring fortegn - der står i hjælpeteksten øverst, at indtægter typisk er med minus foran. Er det kun hvis man ikke angiver en modkonto?

Jeg har angivet en masse poster, med Bank som konto og vareforbrug, hævet kontakt, b-skat osv. som modkonto. Det er altsammen udgifter - hvis jeg ikke har minus foran, bliver de behandlet som indtægter?

Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 19-02-2014 kl. 15:57

mmilo:

Super, tak.

Jeg er også lidt forvirret omkring fortegn - der står i hjælpeteksten øverst, at indtægter typisk er med minus foran. Er det kun hvis man ikke angiver en modkonto?

Jeg har angivet en masse poster, med Bank som konto og vareforbrug, hævet kontakt, b-skat osv. som modkonto. Det er altsammen udgifter - hvis jeg ikke har minus foran, bliver de behandlet som indtægter?

Hej Milo.

Jeg syntes du skal kigge mere på de øvrige funktioner så du ikke laver fejl :).

Kassekladden er til folk som er revisorer eller bogholdere.

Såfremt nedenstående ikke giver mening og du stadig vil bruge kassekladden vil jeg anbefale dig spørge på det almindelige regnskabsforum her på amino. Jeg må desværre kun yde support til selve programmet. Aminoøs brugere sidder klar hele døgnet og hjælper ofte helt gratis :)

Vælg først kontoen som du skal bogføre på. F.eks. indtægter med minus foran beløbet. Uanset om du vælger en modkonto.

Omkostninger i konto og beløb i plus.

De bedste hilsner

Rasmus

• Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)

RSS-feed