Så er der lavet en lille videoguide til dig, som er i tvivl om, hvordan du bogfører private hævninger i din enkeltmandsvirksomhed.
De bedste hilsner
Rasmus
Hej
i video skriver i -foran beløb, er det ikke en udgift
mvh Martin
www.maler-martin.dk - Vi findes også på facebook
Jeg har 2 gange nu her i 14 bogført hævning til mig selv uden at sætte - foran beløb.
Hej Martin,
stemmer saldoen på din bank så?
Mvh
Stig
Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk
det har jeg ikke tjekket op på, men kan ikke lige se hvordan jeg skal bogfører den tilbage, det må være noget med at lave en ny rettelses kasseklade, hvor jeg trækker beløbet fra konto uden at fører dem på hævninger.
hilsen
martin
Du laver bare den samme postering med modsat fortegn to gange (eller det dobbelte beløb).
Det er dog altid en god ide at afstemme banken minimum en gang om måneden ellers kan du hurtigt få nogle lange aftener når året skal afsluttes.
Det må jeg se om jeg kan få til at gå op så.
Jeg har også lavet en "privat hævning" - jeg gjorde følgende:
Valgte øvrige bilag --> Nyt Finansbilag
Valgte konto 8140 (privat hævning) skrev beløb - eksempelvis 10.000,-
Brugte modkonto 6800 (Bank)
Ved at bruge privatkontoen først og banken som modkonto er der ikke noget med minus foran beløb. Ret mig hvis jeg tager fejl.
Min bank stemmer i hvert fald 100 % på denne måde og det privat hævede beløb fremgår korrekt under egenkapital.
Ifølge roadmappen skulle der jo komme en funktion hvor du laver hævning/indskud ved blot at klikke på en knap. På samme måde som med momsafregning. Håber det kommer snart, så vil dette jo være ude af verden.
Bedste hilsner
John
Hornbek: Jeg har også lavet en "privat hævning" - jeg gjorde følgende: Valgte øvrige bilag --> Nyt Finansbilag Valgte konto 8140 (privat hævning) skrev beløb - eksempelvis 10.000,- Brugte modkonto 6800 (Bank) Ved at bruge privatkontoen først og banken som modkonto er der ikke noget med minus foran beløb. Ret mig hvis jeg tager fejl. Min bank stemmer i hvert fald 100 % på denne måde og det privat hævede beløb fremgår korrekt under egenkapital. Ifølge roadmappen skulle der jo komme en funktion hvor du laver hævning/indskud ved blot at klikke på en knap. På samme måde som med momsafregning. Håber det kommer snart, så vil dette jo være ude af verden. Bedste hilsner John
Hej John.
Det er korrekt.
Når jeg underviser i bogføring kan jeg bedst lide at bruge banken først, hvorfor jeg har gjort dette i denne video.
Så kan folk tænke "går pengene ud eller ind i banken". Så giver +/- nemlig mening :)
Hej.
jeg har gjort på samme måde, så jubiii så skal jeg ikke lave noget om.