på Amino

Opsætning af regnskab for forening

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Amino-karma 18
Tilmeldt 18. okt 10
Indlæg ialt: 5
Claus Broch
Skrevet Skrev: 11-02-2014 kl. 11:43

Jeg er i færd med at opsætte Dinero til brug for en forening, men er stødt på et par forhindringer undervejs.

Foreningen er registreret med CVR-nr. men er ikke momsregistreret. Derudover er der forskudt regnskabsår fra 1/5 - 30/4 for at komplicere det yderligere.

Da det er en forening registreret med CVR-nr. kan jeg derfor ikke benytte CPR-nr. som beskrevet i FAQ'en. Så det første problem går på at få deaktiveret moms-funktionerne.

Jeg har desuden forsøgt at oprette regnskabsåret 1/5-2013 til 30/4-2014, men har kun mulighed for dette hvis jeg sætter moms-afregning til månedsvis. Jeg formoder at dette problem måske løser sig selv hvis moms-afregningen kan deaktiveres?

Jeg håber at det er muligt at løse ovenstående, da Dinero virker som den helt rigtige løsning for vores forening.

På forhånd tak,

Claus

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 11-02-2014 kl. 13:17

Claus Broch:

Jeg er i færd med at opsætte Dinero til brug for en forening, men er stødt på et par forhindringer undervejs.

Foreningen er registreret med CVR-nr. men er ikke momsregistreret. Derudover er der forskudt regnskabsår fra 1/5 - 30/4 for at komplicere det yderligere.

Da det er en forening registreret med CVR-nr. kan jeg derfor ikke benytte CPR-nr. som beskrevet i FAQ'en. Så det første problem går på at få deaktiveret moms-funktionerne.

Jeg har desuden forsøgt at oprette regnskabsåret 1/5-2013 til 30/4-2014, men har kun mulighed for dette hvis jeg sætter moms-afregning til månedsvis. Jeg formoder at dette problem måske løser sig selv hvis moms-afregningen kan deaktiveres?

Jeg håber at det er muligt at løse ovenstående, da Dinero virker som den helt rigtige løsning for vores forening.

På forhånd tak,

Claus

Hej Claus.

Du kan ikke deaktivere momsen i Dinero. Vi overvejer dog på sigt med en bedre løsning til jer som ikke har moms.

Derfor er det vigtigt at i bogfører på konti uden moms.

I skal derfor oprette de konti i skal bruge uden moms

De bedste hilsner

Rasmus

Amino-karma 18
Tilmeldt 18. okt 10
Claus Broch
Skrevet Skrev: 11-02-2014 kl. 13:29

Rasmus Theilsø Madsen:

Hej Claus.

Du kan ikke deaktivere momsen i Dinero. Vi overvejer dog på sigt med en bedre løsning til jer som ikke har moms.

De bedste hilsner

Rasmus

Hej Rasmus,

Tak for svaret. Jeg går så ud fra, at jeg bliver nødt til vælge månedsvis afregning i opsætning af regnskabsår, og så hver måned foretage en 0-afregning af moms, som ikke sendes til SKAT?

Mvh

Claus

Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 11-02-2014 kl. 13:57

Claus Broch:

Rasmus Theilsø Madsen:

Hej Claus.

De bedste hilsner

Rasmus

Hej Rasmus,

Tak for svaret. Jeg går så ud fra, at jeg bliver nødt til vælge månedsvis afregning i opsætning af regnskabsår, og så hver måned foretage en 0-afregning af moms, som ikke sendes til SKAT?

Mvh

Claus

Hej Claus.

Det er korrekt :).

Men du behøver nu ikke trykke på knapperne hver måned.

De bedste hilsner

Rasmus

Amino-karma 18
Tilmeldt 18. okt 10
Claus Broch
Skrevet Skrev: 11-02-2014 kl. 14:06

Rasmus Theilsø Madsen:
Men du behøver nu ikke trykke på knapperne hver måned.

Glimrende, det gør det lidt nemmere Smile

• Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)

RSS-feed