på Amino

Løn udbetaling i i/s firma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Amino-karma 12
Fra Sorgenfri
Tilmeldt 9. feb 14
Indlæg ialt: 3
Rune Christensen
Skrevet Skrev: 09-02-2014 kl. 21:18

Hej jeg håber der er hjælp at hente da jeg har læst alle indlæg igennem og syntes ikke jeg kan finde de svar jeg søger

vi er to som har et i/s sammen og vi deler overskuddet imellem os. Hvordan bogføre jeg løn til os

ex. Kunde betaler 1000 kr. 200 til moms 800 til deling, kunder betaler henholdsvis til kasse og bank. 

skal der krediteres på hævet privat og modregnes på mellemregning (tænker jeg kan lave en mellemregningskonti til os hver) og derefter går jeg ud fra at jeg skal bruge mellemregningkonti og modregne i kasse / bank

hilsen en meget positiv bruger

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 10-02-2014 kl. 09:05

rune christensen:

Hej jeg håber der er hjælp at hente da jeg har læst alle indlæg igennem og syntes ikke jeg kan finde de svar jeg søger

vi er to som har et i/s sammen og vi deler overskuddet imellem os. Hvordan bogføre jeg løn til os

ex. Kunde betaler 1000 kr. 200 til moms 800 til deling, kunder betaler henholdsvis til kasse og bank. 

skal der krediteres på hævet privat og modregnes på mellemregning (tænker jeg kan lave en mellemregningskonti til os hver) og derefter går jeg ud fra at jeg skal bruge mellemregningkonti og modregne i kasse / bank

hilsen en meget positiv bruger

Hej Rune.

Prøver lige at beskrive det kort herunder - for det er mere overskueligt :)

1. Opret 2 konti til jeres private hævninger. Se evtl youtube video om hvordan her : 

">

2. I kan pt. ikke have flere mellemregningskonti som kommer frem under beholdninger. Vi arbejder på en funktion hvor der kan oprettes flere beholdninger. Men i kan sagtens oprette flere mellemregningskonti, men i kan ikke vælge det under købs funktionen. I kan enten lade en af jer betale alle omkostninger eller bruge finansbilag til at bogfører køb via mellemregning (ikke optimalt hvis man ikke ved hvad man gør)

Håber det hjælper jer videre

De bedste hilsner

Rasmus

">

">

">

">

">

Amino-karma 12
Fra Sorgenfri
Tilmeldt 9. feb 14
Indlæg ialt: 3
Rune Christensen
Skrevet Skrev: 10-02-2014 kl. 18:44

Hej Rasmus

tak for hurtigt svar, men lige for at skære det helt ud i pap.

1) Jeg opretter 2 konti til privat hævning disse konti kreditere jeg og modregner på en fælles mellemregningskonti.

2) så debitere jeg på mellemregningkonto og kreditere i Bank/kasse

hilsen rune

Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 11-02-2014 kl. 08:52

rune christensen:

Hej Rasmus

tak for hurtigt svar, men lige for at skære det helt ud i pap.

1) Jeg opretter 2 konti til privat hævning disse konti kreditere jeg og modregner på en fælles mellemregningskonti.

2) så debitere jeg på mellemregningkonto og kreditere i Bank/kasse

hilsen rune

Hej Rune.

Det er korrekt :)

De bedste hilsner

Rasmus

• Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)

RSS-feed