ropeeu:Tak, jeg summerer lige op så vi kan afslutte indlægget:1. Vil det give et forkert årsresultat i DINERO hvis en enkeltmandsvirksomhed (ikke tilmeldt virksomhedsordning) anfører brændstof / vægtafgift / værksted / forsikring på et FINANSBILAG?........Eller skal dette anføres som PRIVATE HÆVNINGER (Bilen bruges også privat og kilometerpenge angives direkte til skat)2. Da moms bliver bogført automatisk i DINERO er jeg usikker på hvad kontoen "Skyldig moms" skal bruges til?3. Skriv venligst om nedenstående brug af FINANSBILAG I DINERO er korrekt:PRIVATE HÆVNINGER:Konto: 60140 - Hævet kontant i virksomhedenModkonto: 55000 - Bank= NEGATIV fortegn (F.eks. "-10000")******************************************INDSAT KONTANT I VIRKSOMHEDENKonto: 60160 - Indskudt kontant i virksomhedenModkonto: 55000 - Bank= POSITIV fortegn (F.eks. "10000")******************************************B-SKAT:Konto: 60180 - B-skatModkonto: 55000 - Bank= NEGATIV fortegn (F.eks. "-10000")******************************************NEGATIVE BANKRENTER (OVERTRÆK PÅ KONTOEN)Konto: 9000 - BankrenterModkonto: 55000 - Bank= NEGATIV fortegn (F.eks. "-10000")******************************************
Hej Ropeeu.
1. Tror du misforstår noget helt grundlæggende på dette område.
Et finansbilag er nøjagtigt som køb og salg i Dinero.
En privat hævning er hvis du bruger firmaets konto til at trække løn eller købe private ting ud = omhandler ikke en posteringstype.
Reglerne om kilometer penge, blandet benyttet bil mv. er jeg ikke opdateret på, det må du spørge din revisor eller amino's almindelige forum om.
2. Skyldig moms er den moms du skylder. Dinero holder styr på dine posteringer og ender ud i et tilgodehavende eller en gæld til skat. Det beløb skal du på et tidspunkt indberette og betale til skat.
Se vores video om moms indberetning her :
3. Posteringerne er ikke korrekte (hvert ikke de 3 første).
Prøv at vælge bank som konto.
Går pengene ud af banken skal beløbet i minus
Går pengene ind på banken skal beløbet i plus.
Tag altså udgangspunkt i banken når du bogføre.
De bedste hilsner
Rasmus
">