Hej alle,
Jeg skal til at bogføre mine indbetalingskort til B-skat. Kan se der er et punkt under :øvrige bilag der hedder 8130: B-Skat, går ud fra det er denne jeg skal vælge`?
Derudover skal jeg også vælge en modkonto - jeg er i øjeblikket ikke klar over hvad dette er? Jeg antager det er den konto pengene vil blive vist som "trukket" fra?
I min situtation ville jeg så bare vælge "bank", for det er der pengene går til ellers, så det er vel der de skal hentes fra.
Derudover er jeg i tvivl om hvordan jeg skal hæve penge ud af firmaet på den korrekte bogførte måde. Igen kan jeg vælge 8140: Hævet kontant i virksomheden. Og så med modkonto i "bank". Er dette den korrekte måde at håndtere det på?
Er der nogle omstændigheder jeg skal være opmærksom på?
Jeg takker for et godt program, jeg skal blot lige ind i selve brugen af det :)
Er der virkelig ingen der kan være behjælpelige med dette, eller er jeg så forkert på den at det ikke kan reddes :P?
Zeke: Hej alle, Jeg skal til at bogføre mine indbetalingskort til B-skat. Kan se der er et punkt under :øvrige bilag der hedder 8130: B-Skat, går ud fra det er denne jeg skal vælge`? Derudover skal jeg også vælge en modkonto - jeg er i øjeblikket ikke klar over hvad dette er? Jeg antager det er den konto pengene vil blive vist som "trukket" fra? I min situtation ville jeg så bare vælge "bank", for det er der pengene går til ellers, så det er vel der de skal hentes fra. Derudover er jeg i tvivl om hvordan jeg skal hæve penge ud af firmaet på den korrekte bogførte måde. Igen kan jeg vælge 8140: Hævet kontant i virksomheden. Og så med modkonto i "bank". Er dette den korrekte måde at håndtere det på? Er der nogle omstændigheder jeg skal være opmærksom på? Jeg takker for et godt program, jeg skal blot lige ind i selve brugen af det :)
Hej Zeke.
Det er korrekt at pengene skal bogføres på privat hævet med banken som modkonto (hvis du har trukket dem fra banken).
Når du hæver penge ud af virksomheden skal du bruge privat hævet (8140) med banken som modkonto.
De bedste hilsner
Rasmus
Hej Rasmus
I jeres instruktionsvideo viser du det lige omvendt hvor kontoen er "Bank" og modkontoen er "Privat hævet".
Vil det sige at rækkefølgen af konto og modkonto er ligegyldig?
Hvad er formålet så med konto 8130?
Mvh
Stig
Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk
ropeeu: Hej Rasmus I jeres instruktionsvideo viser du det lige omvendt hvor kontoen er "Bank" og modkontoen er "Privat hævet". Vil det sige at rækkefølgen af konto og modkonto er ligegyldig?
Hej Ropeeu.
Rækkefølgen er ligemeget, men fortegnet skal vendes hvis du bytter om :)
SWcotspain: Hvad er formålet så med konto 8130? Mvh Stig
Hej Stig.
Nu har vi skiftet kontonummer, men tror du tænker på b-skat.
Det er meget nemmere at bogfører b-skat for sig selv - specielt set fra revisorens synspunkt :)
Alletiders, tak :-)
Er det korrekt således:
ropeeu: Alletiders, tak :-) Er det korrekt således: Konto: 60180 - B-skatModkonto: 60140 - Hævet kontant i virksomheden= Negativ fortegn i beløb feltet? (F.eks. "-10000") Et hurtigt tillægsspørgsmål:Moms bogføres automatisk når man bruger "afregner moms" knappen ikke?Er det korrekt at der IKKE skal bogføres manuelt således:Konto 64000 - Salgsmoms (Udgående moms)Modkonto: 60140 - Hævet kontant i virksomheden
Konto: 60180 - B-skatModkonto: 60140 - Hævet kontant i virksomheden= Negativ fortegn i beløb feltet? (F.eks. "-10000") Et hurtigt tillægsspørgsmål:Moms bogføres automatisk når man bruger "afregner moms" knappen ikke?Er det korrekt at der IKKE skal bogføres manuelt således:Konto 64000 - Salgsmoms (Udgående moms)Modkonto: 60140 - Hævet kontant i virksomheden
Hej Hej
1. Nej denne postering går bare frem og tilbage på egenkapitalen ? Er det ikke en hævning fra banken?
2. Jeg er ikke helt sikker på hvad du ønsker med den postering ? Den giver hvert fald ikke mening for mig :). Momsafregningsknappen klare alt bogføring på banken som du skal bruge.
Jeg vil anbefale dig at spørge på det normale amino forum angående almindelige regnskabsspørgsmål i fremtiden.
Vi må kun yde support på systemet :)