på Amino

kan ikke slette regnskabsår øhmm

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Amino-karma 379
Tilmeldt 5. aug 12
Indlæg ialt: 79
honning82
Skrevet Skrev: 29-01-2014 kl. 20:07

Hej Aminoer

Jeg tester Dinero, som virker tiltalende og ok nem. Jeg aner intet om bøgføring, så stiller lige dumme spm, desværre :-(

Min virksomhed starter den 1-2-2014. Så jeg har kun leget med Dinero lidt

1) Jeg har oprettet et regnskabsår for 2014, og har afregnet moms for sjov. Men nu kan jeg ikke slette regnskabsåret 2014, fordi der er afregnet moms. Hvad skal jeg så gøre???

2) jeg har købt varer tilbage i 2012. Skal jeg så oprette et regnskabsår for 2012? Eller må jeg skrive mit varekb i regnskabsår 2014??? Min webshop starter nu den 1-2-2014. Så jeg har kun købt varer i 2012, der har ikke været salg eller noget

hehe jeg skal nok læse lidt mere om bogføring, men please hjælp mig lige.. 

God aften :-))

• Amino Karma for indlæg: 5
Amino-karma 212.041
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 47.159
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet Skrev: 29-01-2014 kl. 20:16

du kan ikke slette det hvis du har angivet moms med alt jeg ved - hvilket var fjollet men du må forfra med ny bruger tror jeg

Du har købt varer i 2012? Dem må du købe af dig selv til markeds pris og jo uden moms da du jo ikke kan indlægge køb fra 2012 i et firma som starter 2014. Det er dine private ting, og du må sørge for en korrekt vurdering af deres værdi uden moms og så købe dem ind i din nye virksomhed 1/2 når den er startet

Det absolut maks der accepteres for køb inden start for ting der er købt med formålet at starte er MAX 6 mdr

tag i øvrig i alle fald at læs lidt helt fundamentalt basis om skat og moms her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html og tænk lidt over, om du behøver hjælp fra en ekstern bogholder der sidder et helt andet sted med dine bilag på nettet og adgang til bogholderiet via nettet - ex få gratis tilbud over www.agera.dk for det er jo ikke sjovt at en dag stå i vanskeligheder med skat og moms - så hellere upfront tage lidt hjælp som ikke behøver at være dyrt og så selv tage over

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 379
Tilmeldt 5. aug 12
Indlæg ialt: 79
honning82
Skrevet Skrev: 29-01-2014 kl. 20:36

John, Mange tak for dit svar :-)

Ok, så må jeg lige oprette en ny bruger. har ikke noget valgt

Jeg har købt smykker for 1500 kr, og kjoler for 8000 tilbage i 2012. Jeg købt dem over ebay, kjolerne fra en privatperson, og smykkerne fra en "wholesaler". Har købt dem i England, og har vist kun betalt moms for smykkerne.

kan jeg så sige, at den korrekte vurdering for kjolerne er 8000 kr, men bør lige finde prisen for smykkerne uden moms? og dernæst taste det ind i regnskab 2014?

webhotel og domæe er også købt i 2012

ja, må hellere få fat i en revisor snart.. puha, det hele ser indviklet ud

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 212.041
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 47.159
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet Skrev: 29-01-2014 kl. 21:24

ja hvis du mener de har samme værdi som er det den du sælger dem fra dig selv privat ind til virksomheden til - som et hvert andet køb af en privat - uden moms på dit salg da du jo som privat ikke kan give din virksomhed faktura med moms - men helt enkelt med den samlede pris du har betalt den gang - forudsat de synes de stadigt har denne værdi. Samme med webhotel og domæne hvis du har betalt en engangspris for dem - (ikke abonnement de sidste 2 privat år)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

• Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 30-01-2014 kl. 08:59

honning82:

Hej Aminoer

Jeg tester Dinero, som virker tiltalende og ok nem. Jeg aner intet om bøgføring, så stiller lige dumme spm, desværre :-(

Min virksomhed starter den 1-2-2014. Så jeg har kun leget med Dinero lidt

1) Jeg har oprettet et regnskabsår for 2014, og har afregnet moms for sjov. Men nu kan jeg ikke slette regnskabsåret 2014, fordi der er afregnet moms. Hvad skal jeg så gøre???

2) jeg har købt varer tilbage i 2012. Skal jeg så oprette et regnskabsår for 2012? Eller må jeg skrive mit varekb i regnskabsår 2014??? Min webshop starter nu den 1-2-2014. Så jeg har kun købt varer i 2012, der har ikke været salg eller noget

hehe jeg skal nok læse lidt mere om bogføring, men please hjælp mig lige.. 

God aften :-))

Hej Honning.

Det er korrekt du ikke kan slette et regnskabsår når du har "afregnet" moms. Vores tanke er, at folk der har indberettet moms ikke er et testregnskab.

Du må skrive til mig i supporten hvis vi skal hjælpe dig med at slette. Men du skal være 100% sikker på du vil have slettet dataen :)

Mailen er support@dinero.dk

Husk at skrive din URL fra et tilfældigt sted i Dinero (dinero.dk/blabla)

De bedste hilsner

Rasmus

• Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)

RSS-feed