på Amino

Ændringer i kontoplan - oprette, omdøbe og slette

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
Amino-karma 8
Tilmeldt 14. nov 11
Indlæg ialt: 2
anneester
Skrevet Skrev: 28-01-2014 kl. 14:27

Hej alle sammen

Jeg sidder i en virksomhed, som gerne vil bruge Dinero til regnskabet. Der er bare det problem, at det er en produktionsvirksomhed, og vi vil derfor gerne lave en helt anden opbygning af vores kontoplan (funktionsopdelt). Selve strukturen og opbygningen er der helt styr på.

Problemet er, at jeg ikke kan få lov til at slette de eksisterende konti eller omdøbe dem. Er det en "bug" eller er det ikke meningen, man skal lave sin egen kontoplan?

Håber I kan hjælpe!

Venlig hilsen 

Anne

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 28-01-2014 kl. 15:47

anneester:

Hej alle sammen

Jeg sidder i en virksomhed, som gerne vil bruge Dinero til regnskabet. Der er bare det problem, at det er en produktionsvirksomhed, og vi vil derfor gerne lave en helt anden opbygning af vores kontoplan (funktionsopdelt). Selve strukturen og opbygningen er der helt styr på.

Problemet er, at jeg ikke kan få lov til at slette de eksisterende konti eller omdøbe dem. Er det en "bug" eller er det ikke meningen, man skal lave sin egen kontoplan?

Håber I kan hjælpe!

Venlig hilsen 

Anne

Hej Anne.

Det er bestemt ikke en bug :)

Vi har valgt at lave dinero til 90% af de små virksomheder.

Vi har gang i en ny kontoplan som der kan anvendes - hvor der kommer lidt flere konti.

Du kan sagtens slette men du må ikke oprette konti oven i vores "standard" konti. Altså ikke bruge samme nummer.

Det kan derfor lade sig gøre at oprette mange konti og tilpasse en del. Men hvis i ønsker at bygge den totalt op fra bunden er det ikke en mulighed i Dinero endnu.

Håber det hjælper dig videre.

De bedste hilsner

Rasmus

  • Amino Karma for indlæg: 5
Amino-karma 8
Tilmeldt 14. nov 11
Indlæg ialt: 2
anneester
Skrevet Skrev: 28-01-2014 kl. 15:50

Hej Rasmus

Tak for dit svar. Det er da bare super ærgerligt. Jeg må fluks på jagt efter et andet program. 

Venligst

Anne

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 76
Fra Skanderborg
Tilmeldt 5. aug 08
Indlæg ialt: 18
Kenneth Kammersgaard
Fra Appsfunder Denmark ApS
Skrevet Skrev: 18-02-2014 kl. 02:07

Hej Rasmus

Du skriver at man sagtens kan slette Konti i kontoplanen, men hvor gør man det. Jeg kan simpelthen ikke finde det. De eneste jeg kan slette er dem jeg selv har oprettet. Jeg vil meget gerne slette/skjule nogle af de standardkontoer (f.eks. 4220 Rengøring og dekoration) der er, da der er en del af dem jeg ikke bruger.

Venlig hilsen Kenneth

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.891
Fra Harlev J
Tilmeldt 20. mar 11
Indlæg ialt: 517
Mikkel Kongsfelt
Fra IN-MediaWeb ApS
Skrevet Skrev: 18-02-2014 kl. 05:15

annester: Du kan se en oversigt over en hel del af de mulige online regnskabsprogrammer på markedet i den oversigt, jeg lige har lanceret, her: http://regnskabguiden.dk/online-regnskabsprogrammer/ 

\Mikkel

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 18-02-2014 kl. 08:24

Kenneth Kammersgaard:

Hej Rasmus

Du skriver at man sagtens kan slette Konti i kontoplanen, men hvor gør man det. Jeg kan simpelthen ikke finde det. De eneste jeg kan slette er dem jeg selv har oprettet. Jeg vil meget gerne slette/skjule nogle af de standardkontoer (f.eks. 4220 Rengøring og dekoration) der er, da der er en del af dem jeg ikke bruger.

Venlig hilsen Kenneth

Hej Kenneth.

Det er fordi vi lige har opdateret vores kontoplan og låst standard konti (i weekenden).

Du behøver ikke tænke på de konti du ikke bruger.

I en af de næste opdateringer vil de konti du ikke bruger blive skjult i rapporterne :)

De bedste hilsner

Rasmus

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 76
Fra Skanderborg
Tilmeldt 5. aug 08
Indlæg ialt: 18
Kenneth Kammersgaard
Fra Appsfunder Denmark ApS
Skrevet Skrev: 18-02-2014 kl. 08:31

Hej Rasmus

Tak for svar, men betyder det ikke stadig at de vil blive vist når man skal vælge hvilken konto et bilag skal på? Hvilket giver større sandsynlighed for at komme til at vælge en konto vi ikke vil benytte? Det var jo netop meningen det skulle være en simplere kontoplan med færre konti, ikke flere.

Venlig hilsen Kenneth

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 18-02-2014 kl. 08:37

Kenneth Kammersgaard:

Hej Rasmus

Tak for svar, men betyder det ikke stadig at de vil blive vist når man skal vælge hvilken konto et bilag skal på? Hvilket giver større sandsynlighed for at komme til at vælge en konto vi ikke vil benytte? Det var jo netop meningen det skulle være en simplere kontoplan med færre konti, ikke flere.

Venlig hilsen Kenneth

Hej Kenneth.

Nej det vil de desværre ikke.

Men vil godt løfte en lille smule her. Når den nye crowd kommer - kommer du slet ikke til at bruge dine kontonumre :)

Så det er kun i periode for dig :)

De bedste hilsner

Rasmus

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)

RSS-feed