på Amino

Finansielle Anlægsaktiver mv

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
Amino-karma 7
Tilmeldt 28. jan 14
Indlæg ialt: 2
plrasmussen
Skrevet Skrev: 28-01-2014 kl. 13:00

Hej,

Jeg er ny på dinero, og relativ ny iforhold til bogføring/regnskab. Jeg har i den forbindelse et par spørgsmål:

1) Jeg har brug for at bogføre køb af aktier. Ideelt set bør det vel bogføres som et finansielt anlægsaktiv, men en sådan kontogruppe er der ikke i Dinero. Kan jeg oprette en ny kontogruppe? 

2) Jeg er interesseret i at aktivere nogle af mine udviklingsomkostninger, hvordan håndterer jeg dette i Dinero

På forhånd mange tak for hjælpen :)

mvh

Peder 

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 29-01-2014 kl. 15:36

plrasmussen:

Hej,

Jeg er ny på dinero, og relativ ny iforhold til bogføring/regnskab. Jeg har i den forbindelse et par spørgsmål:

1) Jeg har brug for at bogføre køb af aktier. Ideelt set bør det vel bogføres som et finansielt anlægsaktiv, men en sådan kontogruppe er der ikke i Dinero. Kan jeg oprette en ny kontogruppe? 

2) Jeg er interesseret i at aktivere nogle af mine udviklingsomkostninger, hvordan håndterer jeg dette i Dinero

På forhånd mange tak for hjælpen :)

mvh

Peder 

Hej Peder.

1. Pt. har vi det ikke inde i kontoplanen. Dog bliver der snart opdateret lidt på dette område og kontoen vil fremkomme :).

Enten skal du vente eller oprette den selv. Gør det f.eks. på konto 6415. Se vores youtubekanal eller FAQ angående hvordan du opretter en konto.

youtube.com/dinerodk eller http://www.amino.dk/groups/dinero_project/forum/t/217893.aspx

2. Udviklingsomkostninger er ikke indarbejdet i kontoplanen og vil heller ikke blive det i nær fremtid. Dinero er udviklet til at kunne håndtere 90% af alle de små virksomheder, og vi har vurderet at udviklingsomkostninger ikke er en del af behovet. Du kan oprette en konto til det, på samme måde som ovenstående.

Håber det hjælper dig videre :)

De bedste hilsner

Rasmus

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 7
Tilmeldt 28. jan 14
Indlæg ialt: 2
plrasmussen
Skrevet Skrev: 03-02-2014 kl. 12:26

Hej Rasmus,

Tak for dit svar. Det er super med noget hurtigt support :)

Jeg syntes dog det ville være oplagt, at i får indarbejdet udviklingsomkostninger i kontoplanen. Dinero er vel i nogen grad målrettet iværksættere? I den forbindelse er udviklingsomkostninger vel trods alt ret hyppigt forkommende? 

Men endnu en gang tak for hjælpen.

mvh

Peder

• Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)

RSS-feed