Jeg ser ofte, at kundens CVR-nr. ikke vises på den faktura, jeg laver. Hvordan kan jeg styre dette?
CVR-nummeret er indtastet i oplysninger om kunden, og det bør naturligvis stå nedenunder kundens navn og adresse på fakturaen
VHUlrik
ulrikp: Jeg ser ofte, at kundens CVR-nr. ikke vises på den faktura, jeg laver. Hvordan kan jeg styre dette? CVR-nummeret er indtastet i oplysninger om kunden, og det bør naturligvis stå nedenunder kundens navn og adresse på fakturaen VHUlrik
Hej Ulrik.
Normalt skal kunden CVR ikke vises - hvorfor det giver god mening :)
De steder hvor du mener at CVR nummeret er indtastet, har du højst sandsynligt indtastet cvr. nr. under adressen.
Ret dette ved at :
kontakter -> find kontakten -> tryk mere -> redigere -> ændre adressen.
De bedste hilsner
Rasmus
Hej Rasmus
Tak for svar!
Rasmus Theilsø Madsen:Normalt skal kunden CVR ikke vises - hvorfor det giver god mening :)
Jo, det skal det faktisk, hvis der er tale om salg af varer til virksomheder i andre EU-lande:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1789667&vId=0&lang=DA
Jeg savner i øvrigt et felt hvor man kan skrive, at fakturaen er moms-fritaget (dette er også et krav på denne slags faktura). Indtil videre har jeg løst det ved at klemme det ind i feltet for bankoplysninger, men man kan ikke vælge det fra og til. Jeg foreslår at man opretter mulighed for dette.
VH
Ulrik
ulrikp: Hej Rasmus Tak for svar! Rasmus Theilsø Madsen:Normalt skal kunden CVR ikke vises - hvorfor det giver god mening :) Jo, det skal det faktisk, hvis der er tale om salg af varer til virksomheder i andre EU-lande: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1789667&vId=0&lang=DA Jeg savner i øvrigt et felt hvor man kan skrive, at fakturaen er moms-fritaget (dette er også et krav på denne slags faktura). Indtil videre har jeg løst det ved at klemme det ind i feltet for bankoplysninger, men man kan ikke vælge det fra og til. Jeg foreslår at man opretter mulighed for dette. VH Ulrik
Der er i går kommet en funktion til fakturaen hvor du kan tilføje yderligere information i toppen.
Håber den kan løse problemstillingen indtil vi finder et mere passende område :)
Hej Ulrik
CVR-nr. skulle meget gerne komme med på fakturaen, hvis du har indtastet det under kontakten OG valgt land (fx. Storbritannien) under "Udvidede kontaktoplsyninger".
Jeg har lige testet det, og CVR-nr. kommer med på faktuaen, se her:
Kan du ikke tjekke om der er indtastet et CVR-nr. og valgt det rigtige land på din kontakt?
Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk
Hej,
Jeg har netop prøvet (igen), og det fungerer ikke for mig. Se tre skærmudklip her:
Hej ulrikp,
Jeg har lige prøvet og lave en faktura som din. På den måde som du har vist på billederne.
Og da jeg fjernet Linie 2 + Linie 3 i adresse. Kom vat.no med på fakturaen på kladden og den godkendt.
Tror det skyldes at i opsætningen af selve fakturaen skabelon er lavet sådan at der er maks kan være 6 linjer med kontakt info om kunden. For ellers vil teksten gå ned over "Dato".
Men det er hellere ikke normalt at adresser i sverige bruger/fylder tre linjer.
> Så ulrikp, fjern Linie 2 + 3 i Adresse og derefter tryk på "Gem kladde"og herefter kan du trykke på "Vis preview". Så skulle du gerne have det løst.
Mvh.
Jonas
Tak for svar! Jeg er tilfreds med svaret, men jeg mener nu ikke, at det er hensigtsmæssigt, at der kun er plads til 6 linier. Om ikke andet, så ved jeg nu, hvordan jeg skal få det til at til at fungere, så ikke mere fra mig om dette tema.
En anden ting er, at når man skifter sprog på fakturaen fra dansk til engelsk, kunne det være rart, hvis navnet på landet (som automatisk indsættes) også bliver skrevet på engelsk. Med dette forslag burde f.eks. Storbritannien blive til Great Britain.
ulrikp: Hej, Tak for svar! Jeg er tilfreds med svaret, men jeg mener nu ikke, at det er hensigtsmæssigt, at der kun er plads til 6 linier. Om ikke andet, så ved jeg nu, hvordan jeg skal få det til at til at fungere, så ikke mere fra mig om dette tema. En anden ting er, at når man skifter sprog på fakturaen fra dansk til engelsk, kunne det være rart, hvis navnet på landet (som automatisk indsættes) også bliver skrevet på engelsk. Med dette forslag burde f.eks. Storbritannien blive til Great Britain. VH Ulrik
1. Jeg lægger det op til vores programmør og dermed på vores ønskeliste med flere linjer.
2. Det vil jeg give dig ret i - jeg lægger ligeledes dette op :)