Hvordan ændres den automatiske udregnede moms på et køb? Jeg skal bogføre et køb, hvor en del af det samlede beløb er et momsfrit kreditkortgebyr. Den udregnede moms svarer derfor ikke overens med betalte moms, da gebyret medregnes som om der var moms på. Den automatiske udregnede moms-rubrik er låst, så jeg ikke manuelt kan ændre momsbeløbet for købet. Hvordan gør jeg så????
fører den tilbage igen lige modsat så den er renset. (hvis du har brugt købsbilag kan du smide den i papirkurven tror jeg
Derefter bruger du kassekladen og bogfører fakturaen som køb med moms på en momsen konto og så lægger du gebyret i næste linje på 4380 porto og gebyrer uden moms (hvis ikke du har 4380 i planen må du oprette den som konto uden moms)
Det vil gælde alle typer regninger du får som er med og uden moms i totalen.
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
lonefelby: Hvordan ændres den automatiske udregnede moms på et køb? Jeg skal bogføre et køb, hvor en del af det samlede beløb er et momsfrit kreditkortgebyr. Den udregnede moms svarer derfor ikke overens med betalte moms, da gebyret medregnes som om der var moms på. Den automatiske udregnede moms-rubrik er låst, så jeg ikke manuelt kan ændre momsbeløbet for købet. Hvordan gør jeg så????
Hej Lone.
John's forslag er super.
Alternativt skal du oprette en konto til det, som ikke indeholder moms.
Så kan du vælge flere linjer under køb (opret ny linje)
De bedste hilsner
Rasmus