Dvs. at varesalg i alt bliver bogført på salgsomsætningskonto og moms bliver bogført på salgsmomskontoen og banken bliver modposteret?
Jeg kan godt lide Dinero, men bogføring af fakturaen pr. linie gør det svært for mig at udligne, følger op og afstemme efterfølgende, idet hver faktura kan generere mange posteringer på kontoplanen. Jeg får ingen fordel ud af bogføring efter linier. Jeg vil helst have bogføring på hele fakturaen.
Er dette muligt?
John
Hej John,
Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt - at du gerne vil lave en faktura med flere linjer, men kun een samlet bogføring af totalen - så er dette ikke muligt.
Men måske du kan klare dig med en enkelt linje, og så benytte funktionen 'Vis kommentarer' som er lige under fakturalinjen, hvor du så i tekstform kan specificere eventueller underpunkter?!?
Udligning burde dog ikke give problemer, da dette jo sker på 'fakturaniveau' - altså hel eller delvis betaling af den samlede faktura. Så det vil jeg ikke umiddelbart mene giver dig specielle udfordringer - ej heller hvis du bogføre en faktura med flere linjer.
Hilsen Jesper
Tak for et hurtigt svar.
Det kan være at udligning give ingen problemer, men når jeg kigger i Rapporter eller Regnskab og vil se på posteringer på en enkel konto, bliver det hurtigt en stor rod når fakturaer bogføres på linieniveau. Jeg ved godt, at liniebogføring er en fordel i mange virksomheder, men ikke lige for mig.
mvh
Ja, det kan jeg godt følge.
Måske det kunne komme på ønskelisten - evt. i form af et 'check-mark', om man ønske bogføring på linjeniveau eller faktura niveau.
johntasc: Tak for et hurtigt svar. Det kan være at udligning give ingen problemer, men når jeg kigger i Rapporter eller Regnskab og vil se på posteringer på en enkel konto, bliver det hurtigt en stor rod når fakturaer bogføres på linieniveau. Jeg ved godt, at liniebogføring er en fordel i mange virksomheder, men ikke lige for mig. mvh John
Hej John.
Ville det hjælpe hvis du kunne klikke på hvert et bilag og se bogføringen ?
De bedste hilsner
Rasmus
Det vil da hjælpe, ja, men som Jesper skrev vil det være optimelt, hvis man kunne vælge om fakturaerne skulle bogføres som en helhed eller på linieniveau under opsætning.
For resten kan jeg godt lide startsiden på Dinero med den grafiske fremvisning.
johntasc: Det vil da hjælpe, ja, men som Jesper skrev vil det være optimelt, hvis man kunne vælge om fakturaerne skulle bogføres som en helhed eller på linieniveau under opsætning. For resten kan jeg godt lide startsiden på Dinero med den grafiske fremvisning. John
Perfekt - det smider jeg på ønskelisten :)
Tak det er vi glade for !