på Amino

Brug af varenummer ved fakturering

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Amino-karma 8
Fra Randers
Tilmeldt 19. dec 12
Indlæg ialt: 2
Lars Knudsen
Fra K-Grill
Skrevet Skrev: 26-01-2014 kl. 03:14

Kan man ikke tilføje et felt til varenummerne på faktura, og ligeledes gøre det muligt at finde de rigtige produkter via varenummer i faktureringsprocessen?

Mine kunder bestiller via varenummer. Jeg har flere forskellige produkter, som grundlæggende hedder det samme, men alligevel leveres i f eks forskellige størrelser. Problemet er, at tekstfeltet som popper op ved søgning, ikke har plads til at vise hele varebeskrivelsen, men kun et uddrag heraf. Resultatet er, at jeg gentagende gange må slette en vare og prøve igen, indtil jeg finder den rigtige størelse eller anden variant.

• Amino Karma for indlæg: 5
Amino-karma 145
Fra Espergærde
Tilmeldt 21. jan 14
Indlæg ialt: 33
Jesper Nørly
Fra BrighterDay
Skrevet Skrev: 26-01-2014 kl. 12:55

Hej Lars,

Kunne du evt. løse problemet ved at lave varenummeret indgå i produkt navnet - f.eks. a la '100042 - Skjorte xx, str. yy, hvid'.

Så kan du søge direkte på varenummer i produktnavnet.

Hilsen Jesper

• Amino Karma for indlæg: 12
Amino-karma 8
Fra Randers
Tilmeldt 19. dec 12
Indlæg ialt: 2
Lars Knudsen
Fra K-Grill
Skrevet Skrev: 26-01-2014 kl. 23:03

Det var da en udmærket ide, Jesper :-) og jeg vil benytte mig af den... Tak.

• Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 27-01-2014 kl. 08:39

Lars Knudsen:

Kan man ikke tilføje et felt til varenummerne på faktura, og ligeledes gøre det muligt at finde de rigtige produkter via varenummer i faktureringsprocessen?

Mine kunder bestiller via varenummer. Jeg har flere forskellige produkter, som grundlæggende hedder det samme, men alligevel leveres i f eks forskellige størrelser. Problemet er, at tekstfeltet som popper op ved søgning, ikke har plads til at vise hele varebeskrivelsen, men kun et uddrag heraf. Resultatet er, at jeg gentagende gange må slette en vare og prøve igen, indtil jeg finder den rigtige størelse eller anden variant.

Hej Lars.

Super forslag - jeg lægger det på ønskelisten :)

De bedste hilsner

Rasmus

• Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)

RSS-feed