Hejsa
Humøret var højt, og forventninger høje (måske FOR høje) og det gik bare derudaf… Summasummarum skulle sparkes ud, og ind med Dinero. Jeg købte pro-udgaven fra starten, for så havde I lidt kapital at lege med… Jeg har fra 1. januar lavet salgsfakturaer, og det har kørt ok. Der mangler nogle ting, men alt i alt går det.
Nu kom dagen så, hvor jeg ville bogføre lidt købsfakturaer og lidt kassekladde og alt det andet… Jeg afsluttede Summa, så jeg fik tallene ud, og de skulle så indtastes i Dinero. Her kommer så lidt af balladen...
* Købsfaktura - når den skal indtastes, så er det prisen INKL. moms, der skal tastes… Det tager simpelthen alt alt for lang tid, for I langt de fleste tilfælde, så er der forskellige varer på mine købsfakturaer og ofte blandede varer, såsom kontorartikler, varesalg og værktøj (småankaffelser). De varer står listet på hver deres linie, og da det jo er erhverv, så er alle priser opgivet ex moms. Så er det altså ikke genialt at virksomhedens regnskabsprogram pludselig vil ha' tingene inkl. moms… Det gi'r en masse manuelt arbejde med lommeregneren og det er en klar fejlkilde… Jeg foreslår to felter - et til ex moms-beløb og et til inkl. moms-beløb. Det andet tager for lang tid...
* Ny leverandør: når jeg opretter en ny leverandør, så kan jeg angive betalingsbetingelser. Hvis jeg angiver f.eks. 30 dage netto, og bagefter opretter jeg så en købsfaktura med datoen 6. januar, så kan programmet ikke selv regne ud at forfald er 6. februar, men derimod skriver den dags dato… Aaaarh, den må ku' laves bedre… Igen - bøvlet og irriterende...
* CVR-søgning: ofte hedder firmaer noget lidt andet end det, som de kalder sig på fakturaerne, specielt webshops. Var det ikke muligt at lave det, så man kunne søge på CVR-nummeret og den vej igennem oprette leverandøren ? CVR-nummeret står jo altid på fakturaen, og det ville være en nem og direkte vej til oprettelsen...
* På salgsfakturaen mangler jeg mulighed for at ha' en "Diverse kunder", hvilket jeg typisk bruger til "engangs-kunder". Jeg gider ikke at oprette hver enkelt kunde (jeg har ofte 7-8 stykker om dagen). De fleste betaler med Dankort. Lige nu har jeg oprettet en kunde, der hedder DK, og så taster jeg et navn og sommetider en adresse, hvis kunden ønsker at få en fakturakopi. I min oversigt over tilgodehavender står der så bare intet navn, men derimod blot "DK" og så beløbet yderst til højre...
* På salgsfakturaen mangler jeg ofte rabat-kolonnen. Jeg har flere kunder, som får rabat på diverse ting, og kunden skal gerne vide at denne har fået rabatten. Jeg savner simpelthen en kolonne, der hedder "rabat", som så kan indtastes i procent...
Jeg kører omkring min revisor for at få resultatet og tallene fra 2013 ind i Dinero - det er jeg ikke sikker nok i...
Generelt er jeg meget positivt stemt for programmet, og jeg vil heller ikke virke negativ og rakke det ned, for det er sgu et kæmpe arbejde, I lægger i det her… Respekt for det! Men skal vi gøre det nemt, så vi kan spare tid, så skal vi helt klart ha' løst et par af de ovennævnte ting først… Ellers sparer vi ikke tid, og tid er jo penge i sidste ende… :)
Rudi
Linkmanden
linkmanden: Hejsa Humøret var højt, og forventninger høje (måske FOR høje) og det gik bare derudaf… Summasummarum skulle sparkes ud, og ind med Dinero. Jeg købte pro-udgaven fra starten, for så havde I lidt kapital at lege med… Jeg har fra 1. januar lavet salgsfakturaer, og det har kørt ok. Der mangler nogle ting, men alt i alt går det. Nu kom dagen så, hvor jeg ville bogføre lidt købsfakturaer og lidt kassekladde og alt det andet… Jeg afsluttede Summa, så jeg fik tallene ud, og de skulle så indtastes i Dinero. Her kommer så lidt af balladen... * Købsfaktura - når den skal indtastes, så er det prisen INKL. moms, der skal tastes… Det tager simpelthen alt alt for lang tid, for I langt de fleste tilfælde, så er der forskellige varer på mine købsfakturaer og ofte blandede varer, såsom kontorartikler, varesalg og værktøj (småankaffelser). De varer står listet på hver deres linie, og da det jo er erhverv, så er alle priser opgivet ex moms. Så er det altså ikke genialt at virksomhedens regnskabsprogram pludselig vil ha' tingene inkl. moms… Det gi'r en masse manuelt arbejde med lommeregneren og det er en klar fejlkilde… Jeg foreslår to felter - et til ex moms-beløb og et til inkl. moms-beløb. Det andet tager for lang tid... * Ny leverandør: når jeg opretter en ny leverandør, så kan jeg angive betalingsbetingelser. Hvis jeg angiver f.eks. 30 dage netto, og bagefter opretter jeg så en købsfaktura med datoen 6. januar, så kan programmet ikke selv regne ud at forfald er 6. februar, men derimod skriver den dags dato… Aaaarh, den må ku' laves bedre… Igen - bøvlet og irriterende... * CVR-søgning: ofte hedder firmaer noget lidt andet end det, som de kalder sig på fakturaerne, specielt webshops. Var det ikke muligt at lave det, så man kunne søge på CVR-nummeret og den vej igennem oprette leverandøren ? CVR-nummeret står jo altid på fakturaen, og det ville være en nem og direkte vej til oprettelsen... * På salgsfakturaen mangler jeg mulighed for at ha' en "Diverse kunder", hvilket jeg typisk bruger til "engangs-kunder". Jeg gider ikke at oprette hver enkelt kunde (jeg har ofte 7-8 stykker om dagen). De fleste betaler med Dankort. Lige nu har jeg oprettet en kunde, der hedder DK, og så taster jeg et navn og sommetider en adresse, hvis kunden ønsker at få en fakturakopi. I min oversigt over tilgodehavender står der så bare intet navn, men derimod blot "DK" og så beløbet yderst til højre... * På salgsfakturaen mangler jeg ofte rabat-kolonnen. Jeg har flere kunder, som får rabat på diverse ting, og kunden skal gerne vide at denne har fået rabatten. Jeg savner simpelthen en kolonne, der hedder "rabat", som så kan indtastes i procent... Jeg kører omkring min revisor for at få resultatet og tallene fra 2013 ind i Dinero - det er jeg ikke sikker nok i... Generelt er jeg meget positivt stemt for programmet, og jeg vil heller ikke virke negativ og rakke det ned, for det er sgu et kæmpe arbejde, I lægger i det her… Respekt for det! Men skal vi gøre det nemt, så vi kan spare tid, så skal vi helt klart ha' løst et par af de ovennævnte ting først… Ellers sparer vi ikke tid, og tid er jo penge i sidste ende… :) Rudi Linkmanden
Hej Rudi.
Tusind tak for din fede feedback !
Det vil jeg helt sikkert arbejde videre med :)
Her lidt kommentarer til :
1. Den drøfter jeg med teamet i øjeblikket - vi bare for det bliver for svært for nogle.
2. Den kommer snarest (den ligger højt på listen)
3. God Ide - lægger den på todo
4. Den er på ønskelisten
5. God ide - lægger den på todo
Håber du kan leve lidt med dette :)
De bedste hilsner
Rasmus
Lige en lille indskudt kommentar til spg nr 1. da jeg kan se det er et spørgsmål om brugervenlighed...
Kunne man ikke lave en avanceret knap, eller et flueben hvor man hvis man ønsker de yderlige funktioner, såsom priser eksl moms på indkøbsfaktura :-) kunne på en eller anden måde tilkoble dem under indstillinger ?
Martin Albrechtsen - Online24 IT ApS
www.online24.dk
Martin Albrechtsen: Lige en lille indskudt kommentar til spg nr 1. da jeg kan se det er et spørgsmål om brugervenlighed... Kunne man ikke lave en avanceret knap, eller et flueben hvor man hvis man ønsker de yderlige funktioner, såsom priser eksl moms på indkøbsfaktura :-) kunne på en eller anden måde tilkoble dem under indstillinger ?
Hej Mads.
Tak for input ! Jeg sender det videre :)