på Amino

Tradedoubler afrunder det udbetalte beløb

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
Amino-karma 3.991
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. apr 09
Indlæg ialt: 888
Michael R. Gertz
Fra Ringhus.dk
Skrevet Skrev: 22-01-2014 kl. 08:00

Hej.

Da jeg ny startet, sidder jeg og roder med at lægge min første faktura ind i Dinero.

Det er min indtægt fra tradedoubler.dk

Data er flg.

Salg 525,09kr

Moms 131,27kr

Afrunding    -0,36kr

Totalt 656,00kr

Hvordan skriver jeg det ind i Dinero?

Når jeg taster tallene ind, så bliver det jo 656,36kr og jeg kan ikke lige se hvordan jeg skal lave sådan en afrunding.

Håber nogle har et godt svar på dette. 

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 145
Fra Espergærde
Tilmeldt 21. jan 14
Indlæg ialt: 33
Jesper Nørly
Fra BrighterDay
Skrevet Skrev: 22-01-2014 kl. 09:45

Hej Michael,

Du vil jo sikkert gerne holde styr på, hvordan det går med din indtægt fra Tradedoubler, så det går næppe blot at behandle det som rene finansbilag (som fås ved Vælg: 'Øvrige bilag').

Et forslag kunne være, at du valgte 'Salg' og så din kunde 'Tradedoubler' (er det hele så nyt, at de ikke er oprettet - så gør dette først under 'Kontakter').

Du får nu en faktura linje op, hvor du taster en passende tekst og beløbet 525,09. Systemet beregner nu momsen til 131,27. Så langt så godt. Men hvad med afrundingen...

Lav en ny faktura linje (brug + Ny linje), og skriv Afrunding samt beløbet (-0,36). Vælg så konto 'Salg af varer/ydelser uden moms (feltet er lige under Antal/Enhed felterne i linjen). Så har du faktisk den helt rigtige faktura.... (næsten da) - og du bogfører den nu.

Men det var jo ikke et rigtigt varesalg u/moms, så du skal flytte de -0,36 fra 'Salg af varer/ydelser u/moms' til en afrundingskonto, og her ville jeg nok vælge 4440 Registrerede kassedifferencer (som ikke har moms tilknyttet). Vælg her 'Øvrige bilag' + Nyt finansbilag Konto: 1100 Modkonto: 4440 og beløb: -0,36 (husk minus) og så en tekst (f.eks. Omposter afrunding).

Håber det kan hjælpe dig :-)

Amino-karma 3.991
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. apr 09
Michael R. Gertz
Fra Ringhus.dk
Skrevet Skrev: 22-01-2014 kl. 11:17

Hej Jesper.

Ja jeg ville gerne lave det som faktura til tradedoubler, så jeg i dinero kan holde øje med hvad jeg har haft af indtægter hos Tradedoubler, og ikke er nødtil at logge ind på deres side for at se det.

Jeg vil prøve dig tip af, senere, regnskab er ikke min stærke side.

Michael

Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 23-01-2014 kl. 08:57

Hej Jesper.

Dinero regner rigtigt - kan ikke helt se Tradedoubler gør det rigtigt. Det er fint af afrunde, men de skal også gøre dette i momsen. Deres momssats er forkert.

Jeg ville personligt gøre som Mihcael skriver og lave en kassedifference.

De bedste hilsner

Rasmus

Amino-karma 3.991
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. apr 09
Michael R. Gertz
Fra Ringhus.dk
Skrevet Skrev: 23-01-2014 kl. 10:30

Hej Jesper.

Ja jeg har også undret mig over de afrundet.

De afrundet til næsmeste hele krone, så det kan både være nagativt og posetivt, men alt andet end lige, så kommer momsen jo ikke til at passe, men jeg gemmer mine oversigter fra tradedoubler og så kan jeg altid vise skattefar dem, hvis de skulle undre sig.

Amino-karma 145
Fra Espergærde
Tilmeldt 21. jan 14
Indlæg ialt: 33
Jesper Nørly
Fra BrighterDay
Skrevet Skrev: 23-01-2014 kl. 10:45

Ja, afrundingen bør vel også slå igennem på momsen - men så passer det opgivne momsbeløb på fakturaen ikke længere... (om det så er et reelt problem - det ved jeg faktisk ikke - måske andre her inde ved dette?!?)

Den metode jeg beskrev, svarer til, at afrundingen IKKE slår igennem på momsen, men hvor alle beløbene passer, og afrundingen splittes ud som en kassedif.

Hvis den SKAL slå igennem på momsen er det sådan set nemmere, for så skal du blot lave en enkelt varelinje på fakturaen. Du skal så ende præcis på 656,- hvorfor du så lige skal regne baglæns for at finde ex. moms beløbet (0,8 x 656 = 524,80) og taste det i linjen. Så får du den rigtige total, og får fordelt afrundingen ud på beløb og moms - som så bliver en smule mindre end angivet på afregningen.

Amino-karma 3.991
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. apr 09
Michael R. Gertz
Fra Ringhus.dk
Skrevet Skrev: 25-02-2014 kl. 14:51

Hej Drenge.

I den nye kontoplan der kom i fredags, er der allerede en konto som hedder "Registrerede kassedifferencer" 7380

Kan jeg bruge denne? istedet for selv at oprette 4440

Vil gerne beholde den originale kontoplan så vidt det er muligt?

Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 25-02-2014 kl. 14:52

Michael R. Gertz:

Hej Drenge.

I den nye kontoplan der kom i fredags, er der allerede en konto som hedder "Registrerede kassedifferencer" 7380

Kan jeg bruge denne? istedet for selv at oprette 4440

Vil gerne beholde den originale kontoplan så vidt det er muligt?

Hej Michael.

Jeps gør endelig det :)

De bedste hilsner

Rasmus

• Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)

RSS-feed