Martin Albrechtsen:det hjælper ikke i dette tilfælde, da jeg ved hver varelinje kun har beløbet eksl moms, ikke inklusive, så jeg skal selv lægge moms til hver varelinje da det i Dinero jo er inkl moms beløb jeg indtaster..
Varer lægges ind med pris ex moms og faktura funktion lægger moms på
Bruges kassekladde vil beløbet der skal tastet altid være et beløb inkl. moms på konti med moms
Løsning - hvis det var summa - exporter en cvs fil fra varer og importer den i excel - lav en kolonne der lægger 25% moms på og brug den liste til at lave ny kassekladde
Hvis det er hele 2013 er det en lang affære, men du kan jo ha 2013 i din lokale summa og kun starte op med dinero for 2014 ved at indlægge primobalancen fra summa (= 31/12 eller formentlig 1/1-2014 i nye regnskabsår 2014) - så må du sammenligne på tværs af programmer, for ellers vil det tage tid at lægge alle poster ind - indtil evt en cvs import bliver mulig, men om den så kan importere varer - time will show
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Rasmus Theilsø Madsen:I hvilken sammenhæng vil du gerne dele linjerne ?
Hej Rasmus.
Nedenuder har jeg vedlagt en faktura så du kan se hvad jeg mener.
Problemet er når jeg indtaster et køb (faktura fra leverandør), og sætter et beløb på kræver dinero at jeg skal indsætte beløbet inkl moms, men varelinjerne på nedenstående faktura er eksl moms, dvs jeg skal side og regne hver linie om til inkl moms :-)
Nu er det ikke det store problem på den nedenstående faktura, da der kun er en vare, men jeg får flere fakturaer, hvor jeg har mange flere linier
2043.Faktura1403993.pdf
Martin Albrechtsen - Online24 IT ApS
www.online24.dk
Martin Albrechtsen: Rasmus Theilsø Madsen:I hvilken sammenhæng vil du gerne dele linjerne ? Hej Rasmus. Nedenuder har jeg vedlagt en faktura så du kan se hvad jeg mener. Problemet er når jeg indtaster et køb (faktura fra leverandør), og sætter et beløb på kræver dinero at jeg skal indsætte beløbet inkl moms, men varelinjerne på nedenstående faktura er eksl moms, dvs jeg skal side og regne hver linie om til inkl moms :-) Nu er det ikke det store problem på den nedenstående faktura, da der kun er en vare, men jeg får flere fakturaer, hvor jeg har mange flere linier 2043.Faktura1403993.pdf
Hej Martin.
Det kan jeg godt følge dig i - det er fordi gebyret kommer ind.
Jeg skriver det på ønskelisten :)
De bedste hilsner
Rasmus