på Amino

Forening og moms i Dinero

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
Amino-karma 5
Tilmeldt 11. jan 14
Indlæg ialt: 1
dawisc
Skrevet Skrev: 11-01-2014 kl. 22:22

Hej

Jeg er kasserer i to forskellige foreninger og tænker at bruge Dinero til at opstille mit regnskab. Der er dog to problemer som jeg er stødt på:

1) Det er ikke muligt at registrere sig som en forening (frivillig forening), men kun forening med begrænset ansvar? Hvad bør jeg oprette foreningen som og bliver det muligt at kategorisere virksomheden "korrekt" som en forening?

2) Da "virksomheden" er en forening, er denne ikke momspligtig. Hvordan slår jeg moms-funktionen fra således at der ikke bliver bogført moms nogen steder? Hverken indgående eller udgående moms?

Mvh

dawisc

• Amino Karma for indlæg: 5
Amino-karma 47
Fra Rejser rundt i verden
Tilmeldt 29. okt 11
Indlæg ialt: 11
Martin Carlsson
Fra www.FraBlogTilJob.dk
Skrevet Skrev: 12-01-2014 kl. 18:17

Denne funktion er jeg også interesseret i.

dawisc: det jeg selv har gjort er at oprette min helt egen kontoplan. Det gør dinero mindre nice, men det var nødvendigt.

• Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 13-01-2014 kl. 11:00

dawisc:

Hej

Jeg er kasserer i to forskellige foreninger og tænker at bruge Dinero til at opstille mit regnskab. Der er dog to problemer som jeg er stødt på:

1) Det er ikke muligt at registrere sig som en forening (frivillig forening), men kun forening med begrænset ansvar? Hvad bør jeg oprette foreningen som og bliver det muligt at kategorisere virksomheden "korrekt" som en forening?

2) Da "virksomheden" er en forening, er denne ikke momspligtig. Hvordan slår jeg moms-funktionen fra således at der ikke bliver bogført moms nogen steder? Hverken indgående eller udgående moms?

Mvh

dawisc

Hej Dawisc.

1) Det har ingen betydning pt. at du vælger med begrænset ansvar. Så du kan roligt vælge denne :)

2) Dette er ikke muligt i Dinero endnu. Vi arbejder på højtryk med muligheden. Jeg tror det kommer indenfor en rimelig tidshorisont.

Løsningen er at oprette de konti i ønsker uden moms og bogfører på disse.

De bedste hilsner

Rasmus

• Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)

RSS-feed