Jeg er helt ny i Dinero, og har derfor inden jeg starter min bogføring op, leget lidt rundt med programmet for at lære det at kende.
Umiddelbart er jeg fint tilfreds med funktionaliteten, men jeg er stødt på følgende problem under mine tests:
- Jeg har oprettet 2014 som regnskabsår
- I kassekladden har jeg indskrevet 2 tilfældige prøvebilag.
- Jeg har gemt kladden og bogført den.
- Jeg har så slettet regnskabsåret (2014) for at starte forfra.
- Igen indskriver jeg 2 prøvebilag i kassekladden (kassekladden vælger selv henholdsvis bilag 1 og bilag 2)
- Når jeg nu prøver at gemme kassekladden får jeg fejlmeddelelse, at bilagsnummeret allerede eksisterer.
- Jeg kan selvfølgelig heller ikke bogføre kladden.
Det viser sig, at jeg først kan gemme/bogføre de nye bilag fra bilag 3.... altså selvom jeg har slettet hele regnskabsåret tidligere og Dinero selv vælger bilag 1 som første bilagsnummer.
Jeg går ud fra, at årsagen er, at bilagsnumrene for kassekladden bliver gemt eksternt på Dineros servere, når jeg bogfører kladden.
Er det ikke muligt at starte forfra på bilagsnumrene, når jeg vælger helt at slette regnskabsåret? (det var jo bare et prøveår i mit tilfælde).
Mvh
Henrik
HenrikLyngbo: Jeg er helt ny i Dinero, og har derfor inden jeg starter min bogføring op, leget lidt rundt med programmet for at lære det at kende. Umiddelbart er jeg fint tilfreds med funktionaliteten, men jeg er stødt på følgende problem under mine tests: - Jeg har oprettet 2014 som regnskabsår - I kassekladden har jeg indskrevet 2 tilfældige prøvebilag. - Jeg har gemt kladden og bogført den. - Jeg har så slettet regnskabsåret (2014) for at starte forfra. - Igen indskriver jeg 2 prøvebilag i kassekladden (kassekladden vælger selv henholdsvis bilag 1 og bilag 2) - Når jeg nu prøver at gemme kassekladden får jeg fejlmeddelelse, at bilagsnummeret allerede eksisterer. - Jeg kan selvfølgelig heller ikke bogføre kladden. Det viser sig, at jeg først kan gemme/bogføre de nye bilag fra bilag 3.... altså selvom jeg har slettet hele regnskabsåret tidligere og Dinero selv vælger bilag 1 som første bilagsnummer. Jeg går ud fra, at årsagen er, at bilagsnumrene for kassekladden bliver gemt eksternt på Dineros servere, når jeg bogfører kladden. Er det ikke muligt at starte forfra på bilagsnumrene, når jeg vælger helt at slette regnskabsåret? (det var jo bare et prøveår i mit tilfælde). Mvh Henrik
Hej Henrik.
Det lyder mærkeligt - for sådan har mine test ikke reageret.
Vil du sende mig en mail på support@dinero.dk med nedenstående :
1. Link til denne tråd
2. Din url fra et vilkårligt sted i Dinero (dinero.dk/blabla)
De bedste hilsner
Rasmus
Jeg har oplevet det samme ved mig.