på Amino

Dinero - slettede fakturaer og varekøb - Kan man genbruge numre?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Amino-karma 101
Tilmeldt 6. feb 13
Indlæg ialt: 27
jfrehr
Fra firmafotografering.dk
Skrevet Skrev: 09-01-2014 kl. 23:16

Hejsa

Hvis man har slettet en faktura (inden den er sendt) eller en varekøbspostering, så kan jeg nu set at nummeret på den faktura/bilag er reserveret og kan ikke genbruges. (har du slettet varekøb 5 hedder den næste nummer 6).

Hvis jeg nu fedter i det, skal jeg ændre bilagsnumre på alle mine kvitteringerner. Kan man omgå det på nogen måde? Har forsøgt, men får en rød advarsel

Jeg ved at bilagene skal være fortløbende, men jeg vidte ikke at der må være nogle numre man hopper over?

Med venlig hilsen
Jesper 

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 10-01-2014 kl. 16:57

jfrehr:

Hejsa

Hvis man har slettet en faktura (inden den er sendt) eller en varekøbspostering, så kan jeg nu set at nummeret på den faktura/bilag er reserveret og kan ikke genbruges. (har du slettet varekøb 5 hedder den næste nummer 6).

Hvis jeg nu fedter i det, skal jeg ændre bilagsnumre på alle mine kvitteringerner. Kan man omgå det på nogen måde? Har forsøgt, men får en rød advarsel

Jeg ved at bilagene skal være fortløbende, men jeg vidte ikke at der må være nogle numre man hopper over?

Med venlig hilsen
Jesper 

Hej Jesper.

Jeg har i FAQ skrevet om det :)

http://www.amino.dk/groups/dinero_project/pages/faq-ofte-stillede-sp-248-rgsm-229-l-i-dinero.aspx

Håber det hjælper dig videre

De bedste hilsner

Rasmus

• Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 10-01-2014 kl. 17:02

Hej igen jesper.

Så lige jeg ikke har fået det svar online.

Skats regler er, at der ikke må være "huller" i nummerserien eller genbruge et nummer. Det gør dinero heller ikke. Når du sletter - kommer der en kopi (til skats brug så de kan se nummerrækken ikke er slette) og dermed giver et bilag et nyt nummer.

Du kan altid se de slettet bilag her :

indstillinger (tandhjul) -> papirkurv -> faktura

De bedste hilsner

Rasmus

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 101
Tilmeldt 6. feb 13
Indlæg ialt: 27
jfrehr
Fra firmafotografering.dk
Skrevet Skrev: 14-01-2014 kl. 16:34

Takker for denne