Jeg har ofte fakturaer, hvor der indgår beløb, som ikke er momsbelagt OG beløb, som er momsbelagt
fx faktura fra Post Danmark - privatpakker (momsfrie) vs erhvervspakker (momspligtig) eller faktura fra en leverandør, som tillægger momsfrit Dankort betalingsgebyr.
Som det er p.t. i Dinero, så skal sådanne fakturaer splittes i flere i Dinero, så der kan bogføres på hhv. en konto, som styrer dansk moms og hhv. en konto uden moms
Eller?
Ole Thorup: Jeg har ofte fakturaer, hvor der indgår beløb, som ikke er momsbelagt OG beløb, som er momsbelagt fx faktura fra Post Danmark - privatpakker (momsfrie) vs erhvervspakker (momspligtig) eller faktura fra en leverandør, som tillægger momsfrit Dankort betalingsgebyr. Som det er p.t. i Dinero, så skal sådanne fakturaer splittes i flere i Dinero, så der kan bogføres på hhv. en konto, som styrer dansk moms og hhv. en konto uden moms Eller?
Hej Ole.
Det er intet problem i Dinero.
Jeg har tidligere skrevet dette i FAQ'en.
Den kan ses her :http://www.amino.dk/groups/dinero_project/pages/faq-ofte-stillede-sp-248-rgsm-229-l-i-dinero.aspx
Håber det hjælper dig videre :)
De bedste hilsner
Rasmus
Hej Rasmus
Tak for svar.
Jeg kan dog ikke umiddelbart se, at mit problem er beskrevet i FAQ'en.
I mit tilfælde er fakturaer, som jeg modtager fra andre leverandører, hvor jeg har problemstillingen - ikke på varer som jeg selv sælger.
Det er altså i "opret faktura fra leverandør" hvor jeg savner at kunne lave to eller flere linier med hvert sit beløb og hver sin konto (hhv. med og uden moms)
Venlig hilsenOle
Ole Thorup: Hej Rasmus Tak for svar. Jeg kan dog ikke umiddelbart se, at mit problem er beskrevet i FAQ'en. I mit tilfælde er fakturaer, som jeg modtager fra andre leverandører, hvor jeg har problemstillingen - ikke på varer som jeg selv sælger. Det er altså i "opret faktura fra leverandør" hvor jeg savner at kunne lave to eller flere linier med hvert sit beløb og hver sin konto (hhv. med og uden moms) Venlig hilsenOle
Der var jeg vist lige hurtig nok - beklager :)
Du skal egentlig "bare" gøre det samme.
Vi skal have oprettet 2 konti med, og uden moms.
Ønsker du at have fragten særskilt i din resultatopgørelse, kan du oprette 2 konti til formålet :
Regnskab -> kontoplan -> opret konto -> konto -> udfyld med nedenstående:
Kontonummer : 2650- tekst : fragt med moms - moms : dansk købsmomsKontonummer : 2700 - tekst : fragt uden moms - moms : dansk ingen moms
Herefter vælger du disse konti når du indtaster en leverandør faktura:
køb -> opret køb
Præcis - og det har jeg også gjort.
Men problemet er jo så, at fakturaen skal indtastes to gange med ét beløb "pr konto" - altså splittes op
Ole Thorup: Præcis - og det har jeg også gjort. Men problemet er jo så, at fakturaen skal indtastes to gange med ét beløb "pr konto" - altså splittes op
Hvis du har modtaget 2 regninger - så skal du gangske rigtigt indtaste 2 gange.
Men har du modtaget en samlet regning (mest normalt) skal du indtaste fakturaen med 2 linjer.
køb -> opret køb -> faktura fra leverandør -> opret ny linje.
Så har du netop mulighed for at indtaste din vare med moms, og fragten uden moms.
Håber det hjælper dig videre.
De bedste Hilsner
"Opret ny linje" ... har jeg simpelthen overset.
Mange tak for svar