på Amino

Fejl i indtastning opdaget efter godkendelse. Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Amino-karma 387
Fra Holme Olstrup
Tilmeldt 2. dec 13
Indlæg ialt: 101
Christian Niss
Skrevet Skrev: 08-01-2014 kl. 16:19

Jeg har nu rodet lidt med dinero, oprettet fiktive faktura fra både mig selv og leverandører for at se hvordan det reelt fungerer. Hvad jeg ikke tænkte på var at når jeg slettede disse igen ville bilags nr under køb starte ved, eksempelvis 5. Hvis officielt indgiver et regnskab hvorførste bilag er nr. 5. nr 6 er er slettet pga tastefejl, og så kører det igen fra nr 7. Kommer jeg så i problemer?

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 08-01-2014 kl. 17:13

Lapin:

Jeg har nu rodet lidt med dinero, oprettet fiktive faktura fra både mig selv og leverandører for at se hvordan det reelt fungerer. Hvad jeg ikke tænkte på var at når jeg slettede disse igen ville bilags nr under køb starte ved, eksempelvis 5. Hvis officielt indgiver et regnskab hvorførste bilag er nr. 5. nr 6 er er slettet pga tastefejl, og så kører det igen fra nr 7. Kommer jeg så i problemer?

Hej Lapin.

Dinero gør det helt rigtige - man må ikke anvende de samme bilagsnummer 2 gange, uanset om det er slettet eller ej.

Man kan altid se at der er bilag som er blevet slettet (og dermed følge/se at grunden til springet er et slettet bilag).

Denne funktion kan ses her :

indstillinger (tandhjul) -> papirkurv

De bedste hilsner

Rasmus

Amino-karma 387
Fra Holme Olstrup
Tilmeldt 2. dec 13
Indlæg ialt: 101
Christian Niss
Skrevet Skrev: 08-01-2014 kl. 17:20

Hej Rasmus

Takt for dit svar. Så som jeg forstår det du skriver, behøver jeg ikke være bekymret over det? Hvis der bliver spurgt fra skat eller lign. kan jeg blot referere til tastefejl, og det derfor er slettet. Hvis alle tal og bilag stemmer bør der selvfølgelig ingen problemer være. vil jeg mene :)

En tillægsbemærkning. Når man opretter en faktura fra leverandør og gemmer den som kladde, "glemmer" dinero hvilken type udgift der er tale om. Skulle bogføre en faktura fra andet eu land. Da jeg trykkede godkend opdagede jeg den var gået tilbage til alm. varekøb for både den købte vare plus fragten = der kom alm moms på. ups :D

Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 08-01-2014 kl. 17:23

Lapin:

Hej Rasmus

Takt for dit svar. Så som jeg forstår det du skriver, behøver jeg ikke være bekymret over det? Hvis der bliver spurgt fra skat eller lign. kan jeg blot referere til tastefejl, og det derfor er slettet. Hvis alle tal og bilag stemmer bør der selvfølgelig ingen problemer være. vil jeg mene :)

En tillægsbemærkning. Når man opretter en faktura fra leverandør og gemmer den som kladde, "glemmer" dinero hvilken type udgift der er tale om. Skulle bogføre en faktura fra andet eu land. Da jeg trykkede godkend opdagede jeg den var gået tilbage til alm. varekøb for både den købte vare plus fragten = der kom alm moms på. ups :D

Hej Lapin.

Lige præcis - der er ingen problemer i det. Det er mennesket og lave sådanne fejl. Sålænge man kan dokumentere det (som man kan i Dinero) :).

Den sidste bemærkning forstår jeg ikke helt - muligvis fordi det er sidst på dagen :). Kan du evt. uddybe med screenshot på support@dinero.dk 

Send link til denne tråd, URL (toppen af browseren) fra et vilkårligt sted i Dinero samt uddybning.

De bedste hilsner

Rasmus

• Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)

RSS-feed