på Amino
Dinero Regnskab

Relaterede Grupper

Håndtering af faktura i fremmed valuta i Dinero?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
Amino-karma 7
Fra Aalborg
Tilmeldt 8. apr 11
Indlæg ialt: 2
Morten Bøgh
Skrevet Skrev: 07-01-2014 kl. 10:20

Hej

Hver måned modtager jeg 2-3 faktura fra Hetzner, Amazon osv. i en fremmed valuta så som euro eller dollars.
Så hvordan skal jeg håndtere det, for selvom en faktura der dumper ind d. 1. i måneden lyder på 43€ og som bliver betalt automatisk via kreditkortet, så svinger det hævede beløb jo mellem 315 og 323 kr. 

Tidligere var det ikke et problem for der var jeg doven og lavede bogførte regninger en gang hver 2-3. måned :) men nu skal der være lidt mere styr på det og med Dinero er det jo en fryd at bogføre.

Eneste løsning jeg lige umiddelbart kan se er, at lave en kladde kreditor faktura når jeg får mail fra Amazon. Så når pengene faktisk bliver trukket så kan jeg bogføre fakturaen og så registrere betalingen.

Hilsen

Morten Bøgh

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 07-01-2014 kl. 15:48

Morten Bøgh:

Hej

Hver måned modtager jeg 2-3 faktura fra Hetzner, Amazon osv. i en fremmed valuta så som euro eller dollars.
Så hvordan skal jeg håndtere det, for selvom en faktura der dumper ind d. 1. i måneden lyder på 43€ og som bliver betalt automatisk via kreditkortet, så svinger det hævede beløb jo mellem 315 og 323 kr. 

Tidligere var det ikke et problem for der var jeg doven og lavede bogførte regninger en gang hver 2-3. måned :) men nu skal der være lidt mere styr på det og med Dinero er det jo en fryd at bogføre.

Eneste løsning jeg lige umiddelbart kan se er, at lave en kladde kreditor faktura når jeg får mail fra Amazon. Så når pengene faktisk bliver trukket så kan jeg bogføre fakturaen og så registrere betalingen.

Hilsen

Morten Bøgh

Hej Morten.

Du kan gøre 2 måder :

1. Lave en kreditor som du beskriver. Dette er den mest korrekte måde, men også besværlig.

2. Bogføre (køb funktionen) når du har betalt med det beløb der er trukket. Dette er det nemmeste.

Så længe vi ikke snakker om store beløb med valutaer der svinger meget, ville jeg personligt vælge model 2.

Håber du kommer videre.

De bedste hilsner

Rasmus

• Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)

RSS-feed