Jeg bruger konto 2550 (ydelseskøb verden) til de betalinger jeg foretager til den konsultent jeg benytter i USA. Og det fungerer fint lige indtil jeg kigger på balance (i rapporter) hvor der optræder moms af denne ydelse, registreret på konto 8720 Moms ad ydelser fra udlandet.
Jeg skal ikke betale moms af konsulentydelser jeg køber i USA så hvad gør jeg forkert?
Tak for hjælpen
Jytte
Nå, ved nærmere eftersyn kan jeg se at det kommer til at stemme i sidste ende men kun fordi det moms der registreres på konto 8720 modregnes på konto 8730 Købsmoms. Hvorfor håndteres det på den lidt misvisende måde?
Jytte Syska: Nå, ved nærmere eftersyn kan jeg se at det kommer til at stemme i sidste ende men kun fordi det moms der registreres på konto 8720 modregnes på konto 8730 Købsmoms. Hvorfor håndteres det på den lidt misvisende måde?
Hej Jytte.
Det kaldes erhvervelsesmoms - og er regnskabsmæssigt ret teknisk. Vi drøfter om vi skal lave en forståelses guide af det.
Men Dinero håndtere det korrekt. Momsen skal fragå og tilgå = 0 effekt. Det er som følge af de oplysninger som skal fremgå når du indberetter moms.
Du behøver egentlig ikke tænke så meget over den del - det har vi gjort :)
Det eneste du skal huske er, at vælge de rigtige moms konti når du fakturere.
Håber det hjælper dig videre.
De bedste hilsner
Rasmus
Hov Jytte.
Måske var jeg lige hurtig nok.
Jeg tror du har valgt EU køb - selvom du skriver USA.
Du bør i fremtiden anvende den som hedder uden for EU.
køb -> opret køb -> kontant / faktura -> varekøb verdenen
Min leverandør er oprettet med adresse i USA så det giver vel at det er uden for EU. Derudover har jeg jo brugt konto 2550 some er ydelseskøb verden. Jeg kan vel ikke fakturere en ydelse som et varekøb?
Jytte Syska: Min leverandør er oprettet med adresse i USA så det giver vel at det er uden for EU. Derudover har jeg jo brugt konto 2550 some er ydelseskøb verden. Jeg kan vel ikke fakturere en ydelse som et varekøb? Jytte
Du skal kigge på hvor de fakturere fra. Er det en adresse i USA = så er det uden for EU.
Du skal anvende ydelseskøb verden selvfølgelig :)