Hej
køb = kun fra leverandør af maling (i mit tilfælde)
øvrige bilag = alle andre girokort (brændstof, diverse kontigenter, forsikringer m.m. )
er dette korrekt forstået eller ?
www.maler-martin.dk - Vi findes også på facebook
Martin Christoffersen: Hej køb = kun fra leverandør af maling (i mit tilfælde) øvrige bilag = alle andre girokort (brændstof, diverse kontigenter, forsikringer m.m. ) er dette korrekt forstået eller ?
Hej Martin.
Ikke helt - du er der næsten :)
Faktura = Dem du selv laver til dine kunder
Køb = du køber fra et eller andet sted. Under denne funktion er der 2 muligheder :Kontantkøb = bon fra en fysisk butik - du har købt benzin f.eks. (altså købt kontant)faktura fra leverandør = du har f.eks. modtaget en faktura fra en leverandør (du har købt på kredit)
Øvrig bilag : alt andet som ikke er køb/salg. Min anbefaling er, at du ikke bruger den, hvis du ikke har styr på det regnskabstekniske.Dog skal løn på nuværende tidspunkt bogføres her (ansatte)
Håber det hjælper dig videre
De bedste hilsner
Rasmus
Hej Igen og takker for hjælpen.
så var jeg jo næsten på rette vej, så kan jeg godt bruge øvrige bilag til diverse kontingenter, forsikringer m.v. har styr på hvilken konto de skal på.
vedr. ansatte: så har jeg læst, der vil kommer en vejledning omkring Danløn og bogføring af dette, hvornår kommer dette.
Hilsen Martin
Martin Christoffersen: Hej Igen og takker for hjælpen. så var jeg jo næsten på rette vej, så kan jeg godt bruge øvrige bilag til diverse kontingenter, forsikringer m.v. har styr på hvilken konto de skal på. vedr. ansatte: så har jeg læst, der vil kommer en vejledning omkring Danløn og bogføring af dette, hvornår kommer dette. Hilsen Martin
Selv tak - dejligt med glade brugere :)
Det er også korrekt. Arbejder med den de her dage, så den er lige på trapperne.
Følg med her : http://www.amino.dk/groups/dinero_project/pages/default.aspx