på Amino

Dinero regnskab -helt nybegynder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Amino-karma 12
Tilmeldt 6. jan 14
Indlæg ialt: 3
CilleH
Skrevet Skrev: 06-01-2014 kl. 14:05

Hej!

Jeg har haft et ok-salg af smykker på julemarked i dec. Nu vil jeg gerne bogføre det i Dinero regnskabsprogram. Jeg er totalt ny i både regnskab og Dinero. Men vil lige se om det er noget jeg selv kan eller om jeg skal have en til at bogføre for mig.

Jeg vil registrere at jeg har haft en indtægt -altså et salg (på julemarked) og jeg har derfor ikke brug for at sende en faktura. Jeg sælger ind imellem også til privat-personer og vil gerne registrere det i Dinero, men har heller ikke brug for at sende fakturaer, da folk ofte bare overfører pengene direkte på kontoen.

Hvordan registrerer jeg en indtægt uden at skulle lave en faktura?

Håber I kan hjælpe en totalt nybegynder..

Tak, venlig hilsen

CilleH

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 06-01-2014 kl. 14:15

CilleH:

Hej!

Jeg har haft et ok-salg af smykker på julemarked i dec. Nu vil jeg gerne bogføre det i Dinero regnskabsprogram. Jeg er totalt ny i både regnskab og Dinero. Men vil lige se om det er noget jeg selv kan eller om jeg skal have en til at bogføre for mig.

Jeg vil registrere at jeg har haft en indtægt -altså et salg (på julemarked) og jeg har derfor ikke brug for at sende en faktura. Jeg sælger ind imellem også til privat-personer og vil gerne registrere det i Dinero, men har heller ikke brug for at sende fakturaer, da folk ofte bare overfører pengene direkte på kontoen.

Hvordan registrerer jeg en indtægt uden at skulle lave en faktura?

Håber I kan hjælpe en totalt nybegynder..

Tak, venlig hilsen

CilleH

Hej Cille.

Tillykke med salget og velkommen til Dinero :)

Såfremt du ikke ønsker at bruge faktura systemet kan du bogfører salget manuelt.

Dette er en lille smule svære (derfor vi lavede fakturasystemet), men jeg kan bruge at guide dig lidt igennem. 

Virker det ikke for dig, vil jeg foreslår at bruge amino's regnskabsforum - da det mere omhandler normal bogføring end selve Dinero.

En måde du kan gøre det på er, at gemme alle de fakturaer du har lavet til dine kunder. Lav herefter en samlet liste over salg og bogfør dette manuelt i Dinero.

Dette kan du gøre således :

Øvrige bilag -> nyt finans bilag -> indtast :
Datoen for det sidste salg (maks en måned adgangen må slås sammen)
En tekst : f.eks. salg december
Vælg konto 1000 eller 1100 (afhængig om der er moms på dit salg)
vælg modkonto : bank/kasse -> altså der hvor du modtog pengene.
Indtast beløbet - husk at der skal være minus foran

Håber det hjælper dig videre

De bedste hilsner

Rasmus 

Amino-karma 12
Tilmeldt 6. jan 14
Indlæg ialt: 3
CilleH
Skrevet Skrev: 06-01-2014 kl. 14:26

Mange tak for dit hurtige svar. Jeg vil forsøge din metode. Jeg har nemlig allerede sendt de første faktureringer via Dinero og det fungerer rigtig godt, så jeg vil gerne blive ved med at benytte programmet.

Jeg håber det er ok at jeg lige kommer med et tillægsspørgsmål. Jeg har nemlig også forsøgt at registrere en advokatregning via øvrige bilag. den skulle måske slet ikke have stået dér? Men det ser ikke ud til at det bliver registreret som en udgift. Hvad gør jeg forkert?

Som du kan høre kunne jeg seriøst godt have brug for et begynderkursus i Dinero/regnskab. Kommer Dinero-kurset også til Aarhus?

Bedste hilsner og tak,

Cille

Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 06-01-2014 kl. 14:42

CilleH:

Mange tak for dit hurtige svar. Jeg vil forsøge din metode. Jeg har nemlig allerede sendt de første faktureringer via Dinero og det fungerer rigtig godt, så jeg vil gerne blive ved med at benytte programmet.

Jeg håber det er ok at jeg lige kommer med et tillægsspørgsmål. Jeg har nemlig også forsøgt at registrere en advokatregning via øvrige bilag. den skulle måske slet ikke have stået dér? Men det ser ikke ud til at det bliver registreret som en udgift. Hvad gør jeg forkert?

Som du kan høre kunne jeg seriøst godt have brug for et begynderkursus i Dinero/regnskab. Kommer Dinero-kurset også til Aarhus?

Bedste hilsner og tak,

Cille

Hej Cille.

Velbekommen :)

Jeg vil anbefale dig at bruge de funktionen køb i stedet, fremadrettet. Du har højst sandsynlig vendt fortegnet forkert. 

Prøv evt. at slette bilaget og oprette det under funktionen køb.

Slet funktionen gøres ved :
Øvrige bilag ->find bilag -> klik i højre side på mere -> slet 

Kender ikke planerne om begynderkurserne endnu, så det kan jeg desværre ikke svare dig på.

De bedste hilsner

Rasmus

• Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)

RSS-feed