Hej
Jeg er begyndt at bruge dinero fra 01/01, men jeg kan ikke få min saldo på bank overført til 2014, har prøvet at oprette regnskabsår for 2013 og sætte saldo på der, men det kunne jeg ikke.
Hvordan får jeg mine banksaldo overført til 2014
Hilsen Martin
www.maler-martin.dk - Vi findes også på facebook
Martin Christoffersen: Hej Jeg er begyndt at bruge dinero fra 01/01, men jeg kan ikke få min saldo på bank overført til 2014, har prøvet at oprette regnskabsår for 2013 og sætte saldo på der, men det kunne jeg ikke. Hvordan får jeg mine banksaldo overført til 2014 Hilsen Martin
Hej Martin.
Lige nu overfører Dinero ikke selv saldoen, da programmørene er ved at lægge den sidste hånd på funktionen.
Du kan gøre 2 ting :
1. Overflytte banken og de øvrige poster selv.Prøv evt. at læse denne tråd : http://www.amino.dk/groups/dinero_project/forum/t/217351.aspx
2. Bogføre videre og vente på, at Dinero gør det selv :)
Håber det hjælper dig videre
De bedste hilsner
Rasmus
Rasmus Theilsø Madsen:1. Overflytte banken og de øvrige poster selv.Prøv evt. at læse denne tråd : http://www.amino.dk/groups/dinero_project/forum/t/217351.aspx
Har prøvet selv at taste dem ind, uden held.
Jeg brugte ikke nogen af de nævnte regnskabsprogrammer før (IT Business Kasseklade).
Kan i ikke skrive helt nøjagtig, hvordan man skal taste banksaldo ind.
Bogfører jeg videre uden at gøre noget, har jeg jo ikke det rigtige billede af hvordan det ser ud.
Du kan ikke "bare" smide din bankkonti ind.
Du skal indtaste hele slut balancen fra dit 2013 regnskab. Et regnskab skal forsætte fra sidste år - det er regnskabsreglerne :)
Så du skal finde din balance pr. 31/12 i det gamle system og indtaste dem i åbningsbalancen jf. guiden.
Husk at passiverne i Dinero skal indtastes med et minus foran.
Håber det hjælper dit lidt videre :)
ok. så må jeg vente med at taste ind, indtil min revisor har lavet slutregnskab for 2013, da mit nuværende bogføringsprogram ikke laver sådan et.
Dit program burde kunne trække en almindelig balance - det er denne du skal bruge :)
Det tror jeg desværre ikke det kan.
Martin Christoffersen: Det tror jeg desværre ikke det kan.
Jeg syntes du skal skrive til deres support og få hjælp til at trække en balance.
En balance er grund elementerne i et bogføringssystem - så det burde kunne lade sig gøre :)
hej
så fik jeg min balance, det regnskabs program ( som revisor leverede ) kunne ikke trække en balance, der var kun revisor der kunne det, (det kan man da kalde forretning)
Men nu har jeg fået den, skal den tastes ind i 2014 eller skal jeg oprette et 2013 og taste det ind der.
PS: Det kører jo som en drøm, det her system, det er lige ved det er en fornøjelse at bogfører :-)
Mvh. Martin
Martin Christoffersen: hej så fik jeg min balance, det regnskabs program ( som revisor leverede ) kunne ikke trække en balance, der var kun revisor der kunne det, (det kan man da kalde forretning) Men nu har jeg fået den, skal den tastes ind i 2014 eller skal jeg oprette et 2013 og taste det ind der. PS: Det kører jo som en drøm, det her system, det er lige ved det er en fornøjelse at bogfører :-) Mvh. Martin
Så lyder det bestemt som om der var behov for at skifte ;)
Du opretter bare 2014 og indtaster balancen som en åbningsbalance.
Det hele står i min guide her :
http://www.amino.dk/groups/dinero_project/pages/flyt-over-til-dinero-i-dag-nemt-og-hurtigt.aspx
Tak for roserne - vi syntes også det er blevet vildt lækkert :)
De bedste hilsner¨