på Amino

Annulleret handel. Kreditnota?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
Amino-karma 508.597
Tilmeldt 20. apr 07
Indlæg ialt: 16.014

Her kan dit firmanavn stå
Skrevet Skrev: 05-01-2014 kl. 14:28

Hej Dinero.

Jeg har faktureret en kunde for en vare. Dette salg skal alligevel ikke gennemføres. Handlen annulleres altså. Hvordan får jeg det opdateret ordentligt?

1. Hvis kunden ikke har indbetalt pengene endnu, skal jeg så bede ham om at indbetale pengene og derefter føre dem tilbage til ham og danne en kreditnota, eller er det underordnet om pengene rent faktisk har skiftet konto. Programmet siger jo, at jeg ikke bare kan slette en faktura, selv om salget ikke er blevet realiseret.

2. Når jeg forsøger at danne en kreditnota, står den bare og loader i uendelighed. Er det mig der gør noget forkert, eller er der fejl på linjen i øjeblikket?

3. Enkelte af mine varer bruger jeg selv som demovarer, hvorfor de fragår mit varelager, uden at jeg modtager betaling for dem. Skal det bogføres i Dinero? Og hvordan? Jeg må jo ikke danne en faktura på 0 kr.

Tak for Jeres overbærenhed med en nybegynder.

Venlig hilsen Simon Andrés.

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 05-01-2014 kl. 16:06

Simon Andrés:

Hej Dinero.

Jeg har faktureret en kunde for en vare. Dette salg skal alligevel ikke gennemføres. Handlen annulleres altså. Hvordan får jeg det opdateret ordentligt?

1. Hvis kunden ikke har indbetalt pengene endnu, skal jeg så bede ham om at indbetale pengene og derefter føre dem tilbage til ham og danne en kreditnota, eller er det underordnet om pengene rent faktisk har skiftet konto. Programmet siger jo, at jeg ikke bare kan slette en faktura, selv om salget ikke er blevet realiseret.

2. Når jeg forsøger at danne en kreditnota, står den bare og loader i uendelighed. Er det mig der gør noget forkert, eller er der fejl på linjen i øjeblikket?

3. Enkelte af mine varer bruger jeg selv som demovarer, hvorfor de fragår mit varelager, uden at jeg modtager betaling for dem. Skal det bogføres i Dinero? Og hvordan? Jeg må jo ikke danne en faktura på 0 kr.

Tak for Jeres overbærenhed med en nybegynder.

Venlig hilsen Simon Andrés.

Hej Simon.

Tak for din besked.

1. Du kan godt slette en faktura - men husk nummeret kan ikke bruges igen (almindelige regnskabsregler).

Sådan slettes en faktura :

Login -> salg -> alle -> klik på fakturaen -> tryk på flere handlinger i højre side -> slet

I fremtiden syntes jeg du skal bruge funktionen kladder, istedet for at sende en faktisk faktura.

2. Vi har PT. en fejl i javascriptet - programmørene er på den :)

3. Det kan jeg desværre ikke svare dig på. Det er regnskabsspørgsmål og ikke spørgsmål til Dinero. Jeg vil anbefale dig at forummet på amino / regnskab.

God weekend 

De bedste hilsner

Rasmus

• Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)

RSS-feed