på Amino

Sammenblanding af beholdningsnavn i kontoplan med banknavn på faktura

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
Amino-karma 38
Fra København S
Tilmeldt 9. aug 06
Indlæg ialt: 8
HenrikB
Fra Peercraft
Skrevet Skrev: 30-11-2013 kl. 13:05

Jeg havde lidt problemer med at få bankoplysninger korrekt på salgsfaktura og så ved søgning i dette forum, at der tidligere har været forvirring om valg af kontonavne:

http://www.amino.dk/groups/dinero_project/forum/p/197366/1319561.aspx

Jeg synes det er en problem at benytte bankens navn, som man vil have det på faktura (f.eks. Handelsbanken, Amager Afd.) til samtidigt at blive til kontoens navn i kontoplanen. Har man f.eks. 2 konti i den samme bank, kan man ikke se forskel på dem i kontoplanen.

Sålænge man kun benytter én konto til indbetaling fra kunder, kan man løse det ved ikke at ændre navnet "Bank" som Banknavn under fakturaoplysninger og erstatte koden {{banknavn}} i fakturaen under "Sprog" med bankens navn/afdeling, som det skal fremgå af fakturaen.

Men I forbindelse med den senere lovede implementering af mulighed for håndtering af FI-betalinger

http://www.amino.dk/groups/dinero_project/forum/t/213078.aspx

som jeg kan se mange (også jeg!) efterlyser, vil det være en god idé samtidigt at differentiere mellem internt kontonavn og banknavn til brug for fakturaen. Og kunne knytte indbetalingsmåde til den enkelte kunde på linje med betalingsbetingelserne.

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 859
Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. jul 11
Indlæg ialt: 195
Mikael Syska
Skrevet Skrev: 02-12-2013 kl. 00:45

Jeg er helt enig.

Inden jeg fik firma konto, havde jeg kun en ... men så kom der to fra nordea. Ikke helt optimalt.

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 04-12-2013 kl. 13:43

Hej begge

Tak for gode input. Vi splitter banknavn og kontonavn når vi tilføjer mulighed for at tilføje yderligere bankkonti.

Det bliver i 1. kvartal 2014 at vi tilføjer den mulighed.

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

• Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)

RSS-feed