Jeg havde lidt problemer med at få bankoplysninger korrekt på salgsfaktura og så ved søgning i dette forum, at der tidligere har været forvirring om valg af kontonavne:
http://www.amino.dk/groups/dinero_project/forum/p/197366/1319561.aspx
Jeg synes det er en problem at benytte bankens navn, som man vil have det på faktura (f.eks. Handelsbanken, Amager Afd.) til samtidigt at blive til kontoens navn i kontoplanen. Har man f.eks. 2 konti i den samme bank, kan man ikke se forskel på dem i kontoplanen.
Sålænge man kun benytter én konto til indbetaling fra kunder, kan man løse det ved ikke at ændre navnet "Bank" som Banknavn under fakturaoplysninger og erstatte koden {{banknavn}} i fakturaen under "Sprog" med bankens navn/afdeling, som det skal fremgå af fakturaen.
Men I forbindelse med den senere lovede implementering af mulighed for håndtering af FI-betalinger
http://www.amino.dk/groups/dinero_project/forum/t/213078.aspx
som jeg kan se mange (også jeg!) efterlyser, vil det være en god idé samtidigt at differentiere mellem internt kontonavn og banknavn til brug for fakturaen. Og kunne knytte indbetalingsmåde til den enkelte kunde på linje med betalingsbetingelserne.
Jeg er helt enig.
Inden jeg fik firma konto, havde jeg kun en ... men så kom der to fra nordea. Ikke helt optimalt.
Hej begge
Tak for gode input. Vi splitter banknavn og kontonavn når vi tilføjer mulighed for at tilføje yderligere bankkonti.
Det bliver i 1. kvartal 2014 at vi tilføjer den mulighed.
Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk