på Amino

Lokal backup/kopi af regnskab.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
Amino-karma 8
Tilmeldt 11. sep 13
Indlæg ialt: 2
joakimbrader
Fra MagicGruppen.dk - Mobi...
Skrevet Skrev: 05-11-2013 kl. 19:50

Hej med jer, og tak for et fantastisk og helt uovertruffen initiativ i form af Dinero. Jeg er lige på nippet til at springe på vognen, men jeg har dog 2 væsentlige emner jeg gerne vil have afklaret.

1: Vi har indenfor relativt kort årrække set diverse nedbrud på strøm eller backbone eller begge dele i Danmark. Det betyder på alm. dansk at en cloud-baseret løsning af logiske årsager ikke virker når internettet er nede. Der er rigtig mange fejlkilder. Strømmen og backup strømmen til jeres serverpark eller dem I hoster hos kan gå ned (ja, det kan ske, og ja, det er sket på f.eks. TV2 i Odense - batterierne virkede ikke og generatoren startede ikke som den skulle - resultat: Sort skærm!). Derudover kan centrale dele af landets netværk, f.eks. diverse fiber forbindelser, repeatere mv. gå ned. I den periode hvor dette sker kan man så ikke bogføre eller på anden vis bruge Dinero. Og det kan jeg egentlig godt leve med - så afgørende er det heller ikke om jeg nu får bogført i dag eller i morgen. Men det er helt afgørende for mig at jeg har en lokal kopi af det jeg har kørende i skyen. Jeg forventer ikke at jeg lige frem skal være i stand til at køre Dinero lokalt - men en lokal sikkerhedskopi af mine egne data er nødvendigt for at sikre, at det ikke forsvinder ud i den blå luft - hvilket er, uanset hvor meget sikrer sig, en mulighed.

2: Hvis nu Dinero en dag skulle gå hen og gå konkurs (gud forbyde det! det er et super godt initiativ!) - så er det helt afgørende at jeg som bruger kan være sikker på dels at mine data ikke havner i ukurante hænder, og dels sikre, at jeg kan køre videre i et og eller andet andet regnskabsprogram, excel, what ever - det kan i princippet blot være en .csv fil hvor strukturen er anstændigt dokumenteret.

Men begge elementer rejser et stort og regulært ønske om at få lokal backup af Dinero, der jo ellers kører i skyen.

Hvordan forholder I jer til det?

På forhånd tak og med de bedste hilsner

Hans-Henning

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 07-11-2013 kl. 11:38

Hej Hans-Henning,

Tak for dit indlæg.

En gang i det nye år vil vi udvikle muligheden for at downloade en lokal backup. Du er ikke den første med det ønske, så det er vi meget opmærksomme på at vi skal tilføje til Dinero.

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

• Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)

RSS-feed