Hej Dinero,
Tak for fakturering på en mere enkel måde, det er da forfriskende! Men det kan også blive så simpelt, at det ikke er nemt og overskueligt. Dette er min oplevelse når de rutiner som burde blive udført automatisk tager en krig fordi jeg skal foretage en mængde trivialiteter og gentagelser manuelt. Lad mig forklare dette med følgende eksempel:
Hvis man har 100 produkter som skal kunne faktureres til en engrospris og en detailpris samt i DKK, NOK, SEK, EUR og USD så bliver det (tilsyneladende) i Dinero til 100 x 2 x 5 = 1.000 produkter som skal oprettes (i øvrigt uden en "kopier produkt" funktion) og senere vedligeholdes. Ved selve faktureringen skal man så i den alenlange produktliste udpege netop det rette produkt til den specifikke kunde som man er ved at fakturere. Dette er bestemt hverken nemt eller overskueligt.
Vi handler med B2B og B2C kunder i mange lande og i forskellige valutaer. Derfor har vi brug for at fakturere i forskellige priser og valutaer alt efter vores kundes type og nationalitet. Men vi kan ikke se hvordan man i Dinero kan oprette forskellige kundetyper og produkter med forskellige priser. Findes den mulighed i dag, eller er det noget som kommer snart? Eller skal vi lede efter en helt anden applikation? Her er detaljeret hvad vi har brug for:
1) Intelligent fakturering til forskellige kundetyper
Vi har forskellige typer kontakter (for eksempel B2B eller B2C kunder) som skal faktureres med forskellige priser (for eksempel engrospris og detailpris.
Vi ønsker at Dinero på grundlag af kontaktens type automatisk skal bruge den relevante pris når vi vælger et produkt. For at dette skal kunne lade sig gøre skal systemet give mulighed for:
Ifølge David Andersen skulle det allerede være muligt:http://www.amino.dk/groups/dinero_project/forum/t/201904.aspx men jeg kan ikke finde denne funktionalitet i Dinero. Hvor er dette?
2) Intelligent fakturering til forskellige lande
Vi har kunder i forskellige lande (for eksempel i Danmark og Tyskland) som skal faktureres i forskellige sprog, priser og valutaer (for eksempel DKK og EUR). Vi ønsker IKKE at priserne automatisk omregnes fra DKK, da vi anvender faste priser overfor vore forhandlere i de forskellige lande. Sproget betyder at samme varer ikke hedder det samme (for eksempel er varens navn ikke det samme på dansk og tysk).
Vi ønsker at Dinero på grundlag af kontaktens land skal bruge produktets varetekst på landets sprog og pris i landets valuta når vi fakturerer et produkt til den specifikke kunde. Hver kunde tilhører jo allerede et land.
For at dette skal kunne lade sig gøre skal systemet give mulighed for:
Jeg ser meget frem til at høre om der bliver mulighed for dette i Dinero!
Dejligt du kunne beskrive problemerne kort .
Har selv bøvlet lidt men kunne ikke få det formidlet videre så kort.
Dejlig.
Det er farligt at leve, Det dør man af. Ingen har overlevet så vidt jeg ved.
Hej,
Tak for dit indspark.
Jeg vil give dig helt ret i at i dit tilfælde er Dinero ikke nemt. Det skyldes at vi ikke vi helt bevidst ikke har den salgs avanceret muligheder med og det er heller ikke planen. Til dit behov er Dinero helt ærligt ikke det rigtige program.
Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk