på Amino

I hvilket omfang er jeg på sikker grund ved brug af Dinero faktura?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
Amino-karma 9
Tilmeldt 27. maj 13
Indlæg ialt: 2
SørenHS
Skrevet Skrev: 17-06-2013 kl. 15:29

Hej,

Jeg har selv brugt debatten til at melde fejl på Dinero Faktura og kan se at det sker dagligt. Selvom programmet er gratis (for nu) virker det som om at det ikke er helt modent endnu.

Jeg savner en egentlig fejlmeldingsprocedure og en shortlist over kendte fejl og evt workaround. Måske er den der og det bare er mig.

Det er ikke overbevisende at alles fejlmeldinger går til alle. Jeg får et indtryk af et program i alfa eller beta test. Fakturaer er vigtige for SMV'er og vi skal have tillid til at de når modtager i den tilstand vi kan se på skærm eller printe ud.

Måske er det bare uklart hvor afgrænsningen er lagt i funktionalitet (nem versus at have hele paletten)

Jeg har for nu valgt at lade Dinero Faktura modne sig lidt og så vende tilbage fordi grundideen er god.

Mvh

Søren

• Amino Karma for indlæg: 5
Amino-karma 157.447
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. mar 05
Indlæg ialt: 12.314
Martin Thorborg
Fra Amino ApS, Hotel Klippen
Skrevet Skrev: 17-06-2013 kl. 16:27

Hej Søren

Vi har fra starten valgt at være 100% åbne om Dinero og derfor kan du følge med i de fejl der er.
Hvis du havde samme adgang til andre programmer, ville du se at de har lige så mange fejl.
VI arbejder med nettet og det betyder at vi skal tage højde for i hundredevis af forskellige browser/styresystem/hardware opsætninger og det kan ikke lade sig gøre på anden måde end at lade folk teste det. Det er den måde alt form for udvikling i dag foregår. Du vil også i Microsoft Windows eller hos Apple jævnligt finde fejl og de har haft 30 år til at fikse dem i ;-)

Så hvis du venter på at Dinero bliver 100% fejlfrit, så kommer du til at vente forgæves, for det bliver det aldrig.
Men vi gør det bedste der kan gøres og du er i så trygge hænder som du kan komme.
Alternavtivet er papir og pen...

De bedste hilsner

Martin

• Amino Karma for indlæg: 12
Amino-karma 21.785
Fra 4261
Tilmeldt 14. feb 09
Indlæg ialt: 4.217
Ib Abildgaard, RÅD & MAL
Fra RÅD & MAL
Skrevet Skrev: 17-06-2013 kl. 16:42

Martin Thorborg:

Hej Søren

Vi har fra starten valgt at være 100% åbne om Dinero og derfor kan du følge med i de fejl der er.
Hvis du havde samme adgang til andre programmer, ville du se at de har lige så mange fejl.
VI arbejder med nettet og det betyder at vi skal tage højde for i hundredevis af forskellige browser/styresystem/hardware opsætninger og det kan ikke lade sig gøre på anden måde end at lade folk teste det. Det er den måde alt form for udvikling i dag foregår. Du vil også i Microsoft Windows eller hos Apple jævnligt finde fejl og de har haft 30 år til at fikse dem i ;-)

Så hvis du venter på at Dinero bliver 100% fejlfrit, så kommer du til at vente forgæves, for det bliver det aldrig.
Men vi gør det bedste der kan gøres og du er i så trygge hænder som du kan komme.
Alternavtivet er papir og pen...

De bedste hilsner

Martin

Yes

Ja det kunne de andre lære meget af, og dermed måske spare omkostninger på deres diverse supportafdelinger, der rask væk yder fejlfinding til fortvivlede brugere.

Sidder selv nu og drøjer med oconimic, Wink der siden i fredags af en eller anden årsag har låst for nogle posteringer, så man ikke kan rette nogle fejlposteringer i forbindelse med brugen af forkerte konti.

Med den gennemsigtighed Dinero har valgt og komme på markedet skal det nok lykkedes for dem. Selv er jeg lidt magelig også og venter lidt til alle de "kloge" hoveder har været inde over.

Men i nuværende tidsstand tror jeg også Dinere sagtens kan klare mine behov, krav m.m.

Og pen og blyant vil jeg ikke tilbage til.

Og da jeg ikke tror på at Dinero bliver let og "komme udenom". Tror jeg man skal se og komme med på vognen, også medens det er økonomisk "let".

Man kan jo bl.a. konstaterer at andre programmer lader priserne stige. Og når jeg som håndværkere også kan få ordrebekræftelse og rykkerprocedure med, sparer jeg måske også advokaten.Wink

Ib Abildgaard

Råd & Mal

• Amino Karma for indlæg: 11
Amino-karma 32.685
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. apr 05
Indlæg ialt: 6.568
flag
Niels Henriksen
Fra TextReactor
Skrevet Skrev: 17-06-2013 kl. 17:18

SørenHS:
Jeg savner en egentlig fejlmeldingsprocedure og en shortlist over kendte fejl og evt workaround. Måske er den der og det bare er mig.

Den shortlist hedder debatten :) men det har været luftet overfor holdet at det kunne være godt hvis der var et sted hvor alle fejl kunne blive listet. Det bruges meget i udvikling at man skriver fejl ind i et system og så kan udviklere og andre brugere sidde og følge med. Men spørgsmålet er om det skal bruges offentligt eller om det bare skal være for holdet internt.

Jeg har tiltro til at de nok skal få lukket de fejl der er og  det er jo et system hvor der er mange brugere ind over og alle har hver deres ønsker. Det kan sagtens ske at der kommer mange ønsker ind og der skal tages højde for hver enkelt samtidig med at  der også skal laves planlagt kode SAMT lige rettes en fejl et sted :)

Men hvornår er det modent for dig? Istedet for bare at sige at du ikke syntes at det er modent så kom med DIT forslag til hvornår du syntes at det er det.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 859
Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. jul 11
Indlæg ialt: 195
Mikael Syska
Skrevet Skrev: 17-06-2013 kl. 17:51

Niels Henriksen:
Den shortlist hedder debatten :)

Hahah ... folk har 10000000000000 måder at lave en overskift på der ikke altid er specielt beskrivense. Udover det så mangler der info om det er bug, feature request eller improvement. Noget der gør det nemmere at finde så ting de ikke bliver rapporteret flere gange.

Dette skal klart gøres bedre ... og det skal deles mellem spm og bugs/feature/improvement. Længere er den ikke.

Niels Henriksen:
Men hvornår er det modent for dig? Istedet for bare at sige at du ikke syntes at det er modent så kom med DIT forslag til hvornår du syntes at det er det.

Når der ikke er børnesygdomme som gør at alt info ikke altid er med og ting står forkert.

Hvis jeg skulle lave 10 faktura om dagen og stole på det ... så ville jeg nok ikke vælge Dinero endnu. Meget kort tid på marked, vil jeg bestemt mene der stadig er for mange fejl og mangler som skal løses først.

Niels Henriksen:
Men spørgsmålet er om det skal bruges offentligt eller om det bare skal være for holdet internt.

Martin siger åbenhed og jeg er enig.

Amino-karma 21.785
Fra 4261
Tilmeldt 14. feb 09
Indlæg ialt: 4.217
Ib Abildgaard, RÅD & MAL
Fra RÅD & MAL
Skrevet Skrev: 17-06-2013 kl. 19:14

syska:
Martin siger åbenhed og jeg er enig.
syska:
Meget kort tid på marked, vil jeg bestemt mene der stadig er for mange fejl og mangler som skal løses først.

Og netop disse forhold giver vel også de optimale brugeroplevelser fra bl.a. mange forskelligartede firmaer og forskellige brugere. m.m.

Og netop denne kur vil vel netop slå alle konkurrenterne på den "lange bane" ? Wink

Og banen vil være  klar for Dinero, til at blive det markedsførende faktura og økonomiprogram for mange og ikke mindst Amino brugere mindre og mellemstore virksomheder Wink

Jeg selv sætter min lid til ovenstående, man det kan også være jeg er naiv.

Men min erfaring har vist og lært mig, at når kredsen omkring Amino påbegynder ting lykkedes det som reglen også. Også når der er en masse kritik forinden m.m.

Ja fortsæt med den åbenhed, vilje m.m. I præsterer  Wink

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Amino-karma 211.985
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 47.146
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet Skrev: 17-06-2013 kl. 21:11

Jeg er heller ikke ret meget i tvivl om at teamet kommer flot i mål med faktura og økonomiprogram

Det skal naturligvis kunne det som de fleste har behov for, men omvendt forstår jeg også ambitionen som klar nok - det skal ikke kunne løse alle problemer - men kunne løse de 95% eller hvad det kan være af behovene, og så acceptere, at Mærsk ikke vil bruge det - men et program der dækker langt det meste.

Jeg mærker også, at mange fejlmeldinger er helt korrekt og hurtigt reageres på, men også at der er mange som enten har et brugerproblem/bruger programmet forkert - men jo alligevel kommer frem som "fejl" når det er på forum der spørges.

Jeg ville ikke selv være nervøs ved at bruge Dinero faktura programmet, og venter spændt på næste skridt. Jeg tror i alle fald ikke ret mange andre tilsvarende programtyper har så stort brugerinvolvment - som vel i stort omfang også kommer til at afspejle, at programmet kan det - som mange har behov for

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

• Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)

RSS-feed