på Amino

Rykkerfunktion - vil ikke sende til kunde.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
Amino-karma 435
Tilmeldt 13. sep 11
Indlæg ialt: 75
Jonas
Fra IT-Webshop.dk
Skrevet Skrev: 04-06-2013 kl. 11:51

Hej,

Jeg havde en faktura som ikke var betalt og da i havde tilføjet funktionen. Tænkte jeg at jeg ligeså godt kunne bruge den og afprøve det.

Men når jeg trykker "Godkend og send" kommer der frem en boks hvor man kan udfylde ligesom når man sender faktura. Når jeg trykker på Send bliver knappen grå og der står "sender.." men mere sker der ikke den sender det ikke til kunden's mail adressen. 

Ved faktura trykker man på "Send faktura" og boksen går væk og der kommer en lille besked i toppen om at fakturaen er sendt. - Det gør der ikke ved rykkerfunktionen.

Jeg kan dog se i udsendelser at den er registeret der. Men den er ikke sendt til kunden.

Betalings betingelser: Løbende måned = Betaling den sidste dag i måneden ??

Har jeg ret i det eller ??

• Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 04-06-2013 kl. 13:33

Hej Jonas,

Jeg kan desværre ikke genskabe den fejl du nævner. Hvis du stadigvæk oplever problemer kan jeg så ikke lokke dig til at sende en mail til support@dinero.dk med flg. oplysninger:

Fakturaens url, fx: https://app.dinero.dk/xxx/vouchers/sales/invoices/xx
Oplyse om hvilken browser du bruger, fx. Internet Explore 10

Hvis den er registreret under udsendelser, så burde den være sendt.

Løbende måned betyder resten af den nuværende måned. Dvs. hvis du har løbende måned + 10 dag og du sende den i dag, så er forfaldsdatoen den 10. juli.

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

• Amino Karma for indlæg: 5
Amino-karma 435
Tilmeldt 13. sep 11
Jonas
Fra IT-Webshop.dk
Skrevet Skrev: 04-06-2013 kl. 15:22

Hej David,

Har lige prøvet igen og nu er der en fejl ved udsendelse af rykker. Så det er jo positivt :)

Har nogle kunder som fast kører med lb+mdr i betaling og den ene har så oprettet en faktura til hvor den hed løbende måned + 0 dage med dagens dato som faktura dato - og udfra det giver det en forfaldsdato d. 08/07-2013 - hvor hænger det sammen ?

Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 04-06-2013 kl. 22:14

Jones_KJ:
Har lige prøvet igen og nu er der en fejl ved udsendelse af rykker. Så det er jo positivt :)

Får du stadigvæk fejl ved udsendelse? Jeg kan ikke umiddelbart genskabe fejlen...

Jones_KJ:
Har nogle kunder som fast kører med lb+mdr i betaling og den ene har så oprettet en faktura til hvor den hed løbende måned + 0 dage med dagens dato som faktura dato - og udfra det giver det en forfaldsdato d. 08/07-2013 - hvor hænger det sammen ?

Det hænger heller ikke sammen... Vi har lavet en del rettelser her til eftermiddag, så vil tror at det er løst nu. Jeg kan i hvert fald ikke genskabe fejlen. Kan jeg lokke dig til at prøve igen?

Amino-karma 435
Tilmeldt 13. sep 11
Jonas
Fra IT-Webshop.dk
Skrevet Skrev: 05-06-2013 kl. 09:51

Hej Daniel,

Rykker udsendelse - det virker bare :)

Men når jeg opretter en ny faktura hvor der er sat op ved kunden med lb. mdr + 0 dage kommer den stadig frem til betalingsdato: 08/07-2013.

Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 05-06-2013 kl. 11:27

Jones_KJ:
Men når jeg opretter en ny faktura hvor der er sat op ved kunden med lb. mdr + 0 dage kommer den stadig frem til betalingsdato: 08/07-2013

Det kan jeg godt se... Det er fejl, som vi får rettet med det samme.

• Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 05-06-2013 kl. 15:10

Hej igen,

Så er fejlen rettet.

Beklager ulejligheden.

Amino-karma 8.965
Fra København
Tilmeldt 7. jun 09
Indlæg ialt: 1.662
Jesper
Skrevet Skrev: 07-06-2013 kl. 15:15

Jeg tilføjer i denne tråd, da det kan være relevant. Overskriften kunne endda matche mit problem.

Jeg opretter Rykker 1 (Dette bør hedde betalingspåmindelse af flere årsager, anyway..). Jeg trykker Send og fortryder. I dette tilfælde bør jeg stadig kunne redigere, men det kan jeg desværre ikke. Ligeledes kan jeg ikke 'gen-sende' (selvom jeg aldrig sendte, fordi jeg ville slå email op).

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 11-06-2013 kl. 11:27

Hej Jesper,

Tak for input.

Vi tilføjer snart et "step" før rykkeren, nemlig en "betalingspåmindelse". Jeg går ud fra at du trykker på "Godkend og send", men ja det er korrekt, så er den godkendt (og bogført), hvilket også er grunden til at du ikke kan ændre den. Men du har ret i at vi bør lave et step mere, som hedder "Gem rykker".

Du kan godt sende/gensende rykkeren oppe i menuen lige ovenover rykkeren under "Udsendelse". Det er måske ikke helt logisk, så tror at vi lave det om ved at sætte en "Send" knap lige til højre for rykkeren.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)

RSS-feed